אשרת כניסה לישראל – סקירת כל סוגי אשרות הכניסה לישראל ותכליתן

כדי להיכנס למדינת ישראל נדרשת אשרת כניסה. ישנם מספר סוגי אשרות שנבדלות האחת מהשנייה, בהתאם למטרת הכניסה לישראל. לפי הדין של מדינת ישראל, מכל אזרח זר שמבקש להיכנס למדינה תידרש הצגת אשרה בהתאם למטרת הגעתו לארץ:

אשרות כניסה: רקע

למשרד החוץ הישראלי ישנם הסכמי פטור הדדי מאשרות עם מספר מדינות בעולם. משמעות הדבר היא שבמקרים רבים תייר שמגיע לישראל למטרת ביקור בה לא יידרש לאשרת כניסה לישראל.

יחד עם זאת, במקרים אחרים כן תידרש אשרת כניסה לישראל ויתרה מכך, לעתים יידרש גם סיוע משפטי. למשל: אזרחי מדינות זרות שמבקשים להיכנס לישראל במעמד של פליטים או בבקשת מקלט מדיני בארץ או תייר ממדינה שלא כלולה בהסכמי משרד החוץ ואין פטור מאשרת כניסה. מקרים נוספים הם כניסה לישראל אחרי שכבר נפתח הליך במשרד הפנים לקבלת אשרת שהייה אולם טרם התקבלה האשרה- הויזה, או כניסה לישראל של ילדים של עובדים זרים בארץ, או כניסת בני זוג זרים של אזרחים ישראלים , ועוד. לעתים ייתקל בעל האשרה בסירוב כניסה לארץ מסיבות שונות ולכל המצבים הללו נדרש סיוע משפטי מהיר, מקצועי ומדויק כדי לאפשר כניסה לישראל.


    לייעוץ מקצועי מעו"ד דוד אנג'ל, העוסק בתחום בהצלחה מזה 20 שנה, התקשרו עכשיו ל- 072-2160056,
    או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

    מהם סוגי אשרות כניסה לישראל ומה נדרש עבורם?

     

    אשרת תלמיד

    סוג האשרה: א'2

    למי מיועדת: אזרחי מדינות זרות שמעוניינים להיכנס לישראל לצורך לימודים במוסדות חינוך: יסודיים, תיכוניים, מוסדות אקדמאים, מוסדות נוער של הסוכנות היהודית, ישיבות.

    תוקף האשרה: למשך שנה אחת ולכניסות מרובות.

    הגבלות: מקבל האשרה אינו רשאי לעבוד בארץ. אם מדובר בקטין, לא יוכל לקבל אשרה אלא רק אחרי חתימה של שני הוריו או אפוטרופוס חוקי.

    מה צריך להכין: טופס בקשה לאשרת כניסה, ממולא וחתום, 2 תמונות דרכון, אישור קבלה ללימודים בישראל ממוסד חינוכי מוכר, ראיות שהתלמיד בעל יכולת כלכלית למימון לימודיו ולאמצעי מחיה לכל תקופת השהות בארץ, דרכון בתוקף לכל תקופת הלימודים + 6 חודשים מעבר לכך, תשלום דמי אגרה.

     

    אשרת איש דת: אשרה ארעית

    סוג האשרה: א'3

    למי מיועדת: אנשי דת המגיעים לישראל למילוי תפקיד דתי ובכפו להזמנה שקיבלו ממוסד דתי מוכר בישראל.

    הגבלות: משרד הפנים הוא הישות היחידה שבידיה הסמכות להעניק אשרה מסוג זה ואת הבקשה לאשרה צריך להגיש המוסד הדתי המזמין. הנפקת האשרה תיעשה אך ורק באישור מוקדם שיינתן ממשרד הפנים. הארכת האשרה תיעשה בישראל בלבד.

    מה צריך להכין: טופס בקשה לאשרת כניסה לישראל, ממולא וחתום, דרכון בתוקף, דמי אגרה, שתי תמונות דרכון.

     

    אשרה לבני זוג וילדים: אשרה ארעית

    סוג האשרה: א'4

    למי מיועדת: לבני זוג וילדים קטינים של בעלי אשרה מסוג א2 ו- א'3

    הגבלות: אינה מיועדת לכל מבקש אשרה מסוג אחר.

    מה צריך להכין: טופס בקשה לאשרה ממולא וחתום, טופס הבקשה של האדם אליו מצטרפים המבקשים, דמי אגרה, שתי תמונות דרכון.

     

    אשרת א5: אשרת תושב ארעי בישראל

    זוהי האשרה הנפוצה ביותר לכניסה לישראל, ייחדנו לה מאמר מדריך שלם: לחצו כאן לקריאת המדריך המלא אודות אשרת א5.

    אשרת עבודה

    סוג האשרה: ב'1

    למי מיועדת: אזרח זר שקיבלת אישור שהייה לתקופה מוגבלת לצורך עבודה בארץ.

    הגבלות: אשרה מסוג זה ניתנת רק באישור משרד הפנים.

    מה צריך להכין: תשלום אגרה באחת מלשכות הרשות למנהל האוכלוסין של משרד הפנים בישראל, תעודת יושר מאומתת, אישור רפואי שבוצע במרפאה או בי"ח המוכרים לנציגות, הצהרה על נטילת טביעות אצבע וצילום שלהן, טופס בקשה לאשרה ממולא וחתום, שתי תמונות דרכון. רק לאחר קבלת האישור ממשרד הפנים, קבלת כל המסמכים וראיון עם הפונה תנפיק הנציגות את האשרה.

    הגבלות נוספות: תוקף אשרה זו הוא בהתאם להנחיות משרד הפנים. הארכת תוקף האשרה מותנית בפנייה לאחת מלשכות הרשות למנהל האוכלוסין.

     

    אשרת ביקור

    סוג האשרה: ב'2

    למי מיועדת: לכל מי שמעוניין לשהות בישראל לתקופה קצרה. בין היתר, למטרות תיירות, ביקור, פגישות עסקים וכיוצ"ב.

    הגבלות: בעל אשרה ב'2 לא רשאי לעבוד בישראל במהלך שהותו בה. אשרה מסוג ב'2 ניתנת לפרק זמן של עד שלושה חודשים. משטרת הגבולות היא זו שקובעת את משך זמן השהות באר. בעל האשרה שמעוניין להאריך את שהותו יכול להגיש בקשה בלשכה האזורית של רשות מנהל האוכלוסין של משרד הפנים.

    מה צריך להכין: דרכון בתוקף למשך תקופת השהייה וחצי שנה מעבר לה, טופס בקשה ממולא וחתום, העתק צילום דרכון, הוכחה ליכולת כלכלית שתספיק למבקר בארץ בזמן שהותו בה, הצגת כרטיסי טיסה הלוך חזור, או הזמנה שלהם. כמו כן יש להכין שתי תמונות דרכון ותשלום דמי אגרה.


      לייעוץ מקצועי מעו"ד דוד אנג'ל, העוסק בתחום בהצלחה מזה 20 שנה, התקשרו עכשיו ל- 072-2160056,
      או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

      אשרת עלייה

      סוג אשרה: א'1

      למי מיועדת: לכל יהודי המעוניין להעתיק את מגוריו לישראל. האשרה ניתנת בכפוף לחוק השבות (תש"י, 1950), שקבע את זכותו הבסיסית של כל יהודי לעלות לארץ ישראל.

      הטיפול באשרות אלו מתבצע על ידי הסוכנות היהודית שאף מעבירה את הבקשה והמלצותיה בכתב לנציג רשמי של מדינת ישראל.

      מה צריך להכין: מאחר והסמכות להנפיק את אשרת העלייה מצויה בידיו של הנציג הדיפלומטי או הקונסולרי בלבד, תיבדק הבקשה על ידיו בצירוף המלצות נציג העלייה שאף ינחה את המבקש בדבר המסמכים והפרטים שעליו להכין לצורך הבקשה.

      תושב קבע בישראל

      תושב קבע בישראל היא האשרה במדרג הגבוה ביותר של האשרות, הנמוכה במעט מאזרחות ישראלית.

      למי מיועדת: לכל אזרח השואף להתיישב דרך קבע בישראל ולקבל את כלל הזכויות, לרבות זכויות סוציאליות מלאות, דמי ביטוח לאומי, תעודת זהות, ביטוח בריאות, חופש תעסוקתי מלא – ועוד. למעשה הזכות היחידה שנגרעת לתושב קבע ביחס לאזרח ישראלי היא הזכות לבחור ולהיבחר לכנסת/מוסדות המדינה.

      בד"כ המבקשים תושבות קבע בישראל עושים זאת במסגרת רצון להסדיר את מעמדם בישראל מכוח נישואים או מטעמים הומניטריים שונים.

      מה צריך להכין: מכיוון שמדובר באשרה בעלת משמעות כבדת משקל עבור המבקש, נדרשים שורה ארוכה של מסמכים, כמו גם ביצוע ראיונות ומבדקים אזרחיים וביורוקרטיים שונים שנעשים ע"י משרד הפנים, על אגפיו השונים.

      בקישור הבא כל המידע בהרחבה אודות תושב קבע בישראל.

      סיוע עורך דין: יחי ההבדל הקטן

      כפי שניתן לראות, קיימים סוגים רבים של אשרות כשלכל אחת מהן מטרה ויעוד שונים. לאשרות כניסה לישראל יש חשיבות ומשמעות רבה בכל הליכי ההגירה וקבלת אישורי שהייה בישראל באופן קבע. מהות ותוקף האשרה חשובות ומרכזיות בכל הליכי ההגירה לישראל וקבלת אישורי שהיית קבע בישראל ולכן חשוב שהתהליך כולו יהיה מסודר וייעשה באופן מסודר, שלם וחוקי.

      כדי שזה יקרה מומלץ שאת התהליך ילווה עורך דין מומחה לאשרות ובעל ניסיון עשיר בתחום, שביכולתו לוודא כי לא חסר דבר ואף יוכל לטפל במצבים כמו סירוב נציגי ההגירה לאפשר כניסה של אזרח לישראל, כל זאת בזמן אמת וללא עיכובים מיותרים ולא נעימים.

      משרד עורכי דין דוד אנג'ל המתמחה בהוצאת אשרות כניסה לישראל מלווה את לקוחותיו בכל שלבי ההליכים המשפטיים לקבלת אשרת כניסה ושהייה בישראל. הטיפול המסור והמקצועי יבטיח כניסה חלקה לישראל וללא בעיות ועיכובים וכולל ביצוע כל הפעולות הנדרשות לכך וייצוג מול משרד הפנים ורשויות מוספות. עורך דין דוד אנג'ל הינו בקיאות אבסולוטית בתחום, ניסיון ומומחיות ומכיר מזה למעלה משני עשורים את נהלי משרד הפנים על בוריים. צרו איתנו קשר עכשיו לקבלת סיוע ויעוץ ראשוני.

      מידע מקצועי נוסף שעשוי לעניין אתכם:

      מה מספרים הלקוחות שלנו

      נעה צדיק
      נעה צדיק
      2021-08-22
      תותח!!
      תום רז
      תום רז
      2021-06-07
      צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
      erez rrr
      erez rrr
      2021-06-07
      שירות מצויון. שירה, את אלופה.
      Rute pacheco
      Rute pacheco
      2021-06-06
      אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
      Shulamit Avraham
      Shulamit Avraham
      2021-04-22
      תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
      Канал ПозитиФФчик
      Канал ПозитиФФчик
      2021-04-13
      מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
      braa esa37
      braa esa37
      2021-02-12
      מומלץ בחום.