קבלת מעמד עולה חדש

מעמד עולה חדש – מבוא

במדינת ישראל מעמד "עולה חדש" ניתן למי שמבקש לשבת ישיבת קבע בישראל מכוח חוק השבות וגם למי שמבקש להפוך לאזרח ישראלי לכל דבר ועניין. מעמד "עולה חדש ניתן לתקופה קצובה, בדרך כלל כשנה מהיום שבו הגיע העולה לישראל, כאשר בסיומה זוכה העולה לאזרחות ישראליתיש לציין, כי ניתן להתאזרח מכוח חוק השבות ללא צורך לעבור את המסלול של "עולה חדש". אולם, במסלול "עולה חדש" זוכה העולה ובני משפחתו להטבות מיוחדות שמתבטאות בקצבאות, בהקלות במס, ומתן הנחות ברכישת רכב ודירה ועוד. אי לכך, נודעת חשיבות יתרה לקבלת מעמד "עולה חדש".

אשרת עולה – המסגרת הנורמטיבית

הזכות לעלות לישראל, המוענקת לכל יהודי לפי חוק השבות, היא זכות-יסוד, בעלת חשיבות ראשונה במעלה. בסעיף 1 לחוק השבות נקבע העקרון, ש"כל יהודי זכאי לעלות ארצה". עקרון זה הומחש הלכה למעשה בסעיף 2 (א) הקובע כי "העליה תהיה על-פי אשרת עולה". אין צורך להכביר במילים היום, כי מדובר בעקרון-יסוד, בעל חשיבות ממדרגה ראשונה ואשר משמעותו היא – כלשון השופט זוסמן (כתארו אז) כענין בג"צ 94/62, גולד נגד שר הפנים[1],    "כי שערי הארץ פתוחים לרווחה לכל יהודי החפץ לעלות ארצה ולהשתקע בהוראה דברי חבר הכנסת ורהפטיג (כתארו אז) בוויכוח שהתנהל בכנסת על הצעת-חוק השבות (תיקון), תשי"ד- 1954[2]:    "חוק השבות בא לקבוע עקרון, שכל עם ישראל בעולם כולו יש לו חלק ונחלה בישראל, וכאשר אדם מישראל רוצה לחזור למולדתו, לישראל, הוא איננו בבחינת מהגר, אלא בבחינת שב למולדתו".

בא המחוקק וקבע בסעיף 2 (ב) סייג לעקרון: "אשרת עולה תינתן לכל יהודי שהביע את רצונו להשתקע בישראל חוץ אם נוכח שר הפנים שהמבקש.. … (3) בעל עבר פלילי העלול לסכן את שלום הציבור" (וראה סעיף 3 (ב)).

בולט הוא, כי נוכח חשיבותה העילאית של זכות-היסוד האמורה, אין לפרש את היוצא מן הכלל "על דרך ההרחבה"[3] ומכאן, שחלילה לתת לו פירוש שיהיה בו כדי לרוקן אותה זכות. מאידך גיסא, גם חשוב כי בבוא שר הפנים לשקול אם יש עליו להחיל את הסייג על מקרה זה או אחר, הוא יעשה כן, בדרך שלא תסכל את מטרת הסייג. שגם עליה עמד השופט זוסמן, באמרו[4]: "מדינת ישראל קמה. כמו שנאמר במגילת העצמאות, כדי שתהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות. היא לא קמה כדי לשמש אבן שואבת ולהקים קיבוץ של אלה שעברו על חוקיהן של ארצות מושבן, וחפצים משום כך להימלט מאימת הדין".

מומחיות משרד עו"ד דוד אנג'ל

משרד עו"ד הגירה דוד אנג'ל יודע לטפל ולהתמודד עם הבעיות השונות העולות עם הצורך בקבלת מעמד עולה חדש, למשרד הצלחות משמעויות בתחום וידע שערכו אינו יסולא בפז. עד היום ניהל משרד עו"ד דוד אנג'ל מאות תיקים של זרים שביקשו לעלות לישראל ולקבל בה מעמד של קבע. משרד עו"ד דוד אנג'ל עוסק בייצוג בהליכים מנהליים ומשפטיים מול משרד הפנים כבר למעלה משני עשורים והוא פועל ללא לאות על מנת להקנות ללקוחותיו יתרון ולהשיג את מטרותיהם ביעילות ובזמן הקצר ביותר האפשרי.

משרד עו"ד דוד אנג'ל מעניק ליווי צמוד וייצוג בענייני עלייה לישראל מול משרד הפנים: טיפול במתן אשרת כניסה לזרים לסוגיהן * תדרוך והנחיה לפני דיונים במשרד הפנים * תדרוך לפני תשאול אישי במשרד הפנים * תדרוך להכנת מסמכים ייצוג צמוד במשרד הפנים * פתרונות יצירתיים לבעיות סבוכות בקשת רחבה של נושאים.


[1] בג"צ 94/62 – מרוין לי גולד נגד שר הפנים, פד"י, כרך טו, ע' 1846
[2] דברי הכנסת, כרך 15, ע' 823
[3] דברי השופט זוסמן, שם, ליד אות ב.
[4] שם, אתיות ה-ו

מה מספרים הלקוחות שלנו

נעה צדיק
נעה צדיק
2021-08-22
תותח!!
תום רז
תום רז
2021-06-07
צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
erez rrr
erez rrr
2021-06-07
שירות מצויון. שירה, את אלופה.
Rute pacheco
Rute pacheco
2021-06-06
אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
Shulamit Avraham
Shulamit Avraham
2021-04-22
תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
Канал ПозитиФФчик
Канал ПозитиФФчик
2021-04-13
מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
braa esa37
braa esa37
2021-02-12
מומלץ בחום.