גיור אורתודוכסי לקטינים

הליך גיור אורתודוכסי לקטינים הנו הליך המבוצע עבור ילדים שעדיין לא הגיעו לגיל בגרות. חשוב לדעת כי מבחינה הלכתית קטין אינו נחשב כ"בר דעת", ולכן מבצעים הליך גיור בבית הדין, והוא מותנה בהחלטה סופית של בית הדין אשר תינתן רק לאחר שהקטין יגיע לגיל בגרות ויוכל להעיד על רצונו להיות יהודי.
בניגוד לגיור של מבוגרים, גיור בישראל של קטינים אינו כולל לימוד והכנה. על פי חוקי המדינה, כדי להתגייר קודם כל הקטין חייב להשיג הסכמה של שני הוריו לתהליך הגיור. בנוסף, ישנן דרישות של הרבנות שעליהן נפרט בהמשך המאמר.

דרישות הרבנות לגיור קטינים

על פי הרבנות בישראל, עבור גיור קטינים נדרשים מספר תנאים:

  1. חל על הקטין איסור נסיעה בשבת.
  2. על הקטין לשמור ולהקפיד על כל דיני הכשרות.
  3. הקטין חייב להיות מקושר לבית כנסת.
  4. הקטין נדרש ללמוד בבית ספר דתי.

בנוסף על כך, הורים רבים אשר מגיירים קטין רוצים להקנות לו מנהגים יהודיים נוספים, ולכן לאחר חגיגות בר המצווה רוכשים עבורו תפילין מהודרות שיוכל להניח באופן קבוע, וכך יממש את יהדותו עד שיגיע לבגרות והרבנות תפסוק על סיום הליך הגיור ועל היותו יהודי כשר.

מדוע חשוב לעבוד עם עורך דין במהלך גיור קטינים?

גיור אורתודוכסי לקטינים מצריך לא רק תהליך מול הרבנות, אלא גם מול הרשויות. למשל, יש לרשום את הקטין במרשם האוכלוסין בתור יהודי, לשנות את הרישום במוסדות החינוך ועוד, ולכן חשוב מאוד לעבוד עם עורך דין בעל ניסיון ובקיאות בכל התהליך של גיור אורתודוכסי לקטינים, עורך דין שיוכל ללוות אתכם בכל ענייני הבירוקרטיה והרישום הקשורים לגיורו של הקטין.
בחרו עורך דין שכבר מכיר את התהליך הזה היטב, במיוחד כאשר מדובר בקטין. אינכם רוצים שיתבצע רישום חסר שישפיע עליו בעתיד בלי שתשגיחו בכך, כמו רישום שגוי שישפיע עליו כשיהיה בוגר ויגיע לגיל נישואין, או בגיוס לצבא.

איך להכין את הקטין לקראת התהליך?

חשוב להבהיר כי בניגוד לגיור של בוגרים, גיור קטינים הוא פשוט יותר, שכן הקטין אינו נדרש ללמוד שנים רבות קודם לכן, לעבור בחינות והכנות שונות ולחזור בתשובה לחלוטין, אך עדיין חשוב מאוד להכין את הקטין לקראת התהליך, להסביר לו על כל שלב, למה בכלל הוא עובר את התהליך הזה ומה המשמעות של הזהות היהודית, וכן לשתף אותו בכל ההחלטות שלכם לגבי התהליך.
זכרו כי בסופו של דבר התהליך יושלם רק כאשר הוא יהיה בגיר ויעיד על רצונו להיות יהודי בפני בית הדין, ולכן אל תכפו עליו את התהליך על מנת לא ליצור אצלו התנגדות שתוביל לכך שהתהליך לא יושלם בהצלחה כאשר הוא יגיע לבגרות.

אם כן, שתפו אותו בתהליך, קחו אותו לפגישות עם עורך הדין והתייעצו עם אנשי מקצוע בתחום שיסייעו לכם לבצע את התהליך הזה באופן הטוב ביותר עבור הקטין.

מה מספרים הלקוחות שלנו

נעה צדיק
נעה צדיק
2021-08-22
תותח!!
תום רז
תום רז
2021-06-07
צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
erez rrr
erez rrr
2021-06-07
שירות מצויון. שירה, את אלופה.
Rute pacheco
Rute pacheco
2021-06-06
אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
Shulamit Avraham
Shulamit Avraham
2021-04-22
תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
Канал ПозитиФФчик
Канал ПозитиФФчик
2021-04-13
מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
braa esa37
braa esa37
2021-02-12
מומלץ בחום.