מנהגים שחשוב להכיר בתהליך הגיור

הקדמה:

הליך הגיור הוא מורכב, ותובע מחויבות וכוונה אמיתיות מן המתגייר. כוונת ההליך לצייד את המתגייר בכל הידע, ההבנות, המנהגים והמצוות של בני העם היהודי. הכוונה למצוות ולמנהגים החלים על הציבור הדתי, ועבור מתגייר או מתגיירת שאינם בקיאים בעולמה של היהדות, מדובר בכמות עצומה של ידע. בנוסף למסה הגדולה של מידע שעל המתגייר להפנים, עליו להוכיח את רצינותו בכך שבמהלך תקופת הגיור יקפיד לשמור את כל המצוות, מה שמחייב מועמדים חילוניים לגיור להתנהג כדתיים אורתודוכסים לתקופה של מספר חודשים לפחות. לא נוכל לפרט את כל מצוות היהדות במאמרנו, לכן נביא בפניכם רשימה של המנהגים החשובים שכל מתגייר חייב להכיר.

 

תזונה כהלכה

 

מנהגי הכשרות וברכות המזון מלווים את העם היהודי מראשיתו, ועל המועמד לגיור להכירם ולהיות בקיא ביישומם בפועל בחיי היום יום שלו כיהודי. על פי תפישת הממסד הרבני, מתגייר צריך לאמץ את אורח החיים הדתי, ולהיות מסוגל לקיים שגרת חיים יהודית אורתודוקסית באופן טבעי כחלק מחייו. לכן, כל מתגייר ומתגיירת צריכים להקפיד על תזונה כשרה, לדעת כיצד להפריד בין מאכלי חלב ובשר ולעשות זאת, ולא פחות חשוב, להכיר את ברכת המזון, להבין מתי ואיך יש לאומרה, ואף להכניס לשגרת חייו את אמירת ברכת המזון בכל ארוחה.

 

דיני טהרה

 

שמירה על טוהר וצניעות היא אחת המעלות הנחשבות ביהדות. הטבילה במקווה היא אחד מטקסי הטהרה המשמעותיים בדת, וכל מתגייר ומתגיירת נדרשים לעבור אותם כחלק מן התהליך. חשוב לכל מתגייר, ובייחוד למתגיירות, להכיר את דיני הטהרה והטבילה במקווה על בורים.

 

צניעות

 

אמנם כל בר דעת מבין שרבים מן המתגיירים לא מתכוונים לאמץ אורח חיים דתי, אלא פשוט מבקשים להצטרף לעם היהודי, יחד עם זאת חשוב למתגיירים להכיר את קוד הצניעות של הלבוש היהודי עבור נשים בייחוד, אך גם עבור גברים.

 

ברית מילה

 

טקס ברית המילה זוכה לביקורת בשנים האחרונות, אך עדיין רובם המכריע של ההורים היהודיים נוהגים לערוך אותו עבור ילדיהם. כל מתגיירת ומתגייר צריכים להכיר את ההליך. המתגייר – כיוון שהוא עתיד לעבור בעצמו את הטקס וכמו כן בניו העתידיים, המתגיירת – כיוון שכל זכר שייוולד לה כיהודייה יצטרך לעבור ברית מילה.

 

שבתות וחגים

 

שמירת השבת היא אחד המנהגים המיוחדים והערכיים בתרבות, בדת ובתפישה היהודית. משום כך מתגיירים חייבים להכיר את המנהגים וההלכות הקשורות בשבת, עליהם לדעת כיצד לקיים שבת כהלכתה, ואף לשמור שבת לפחות בתקופת הליך הגיור. בנוסף, על המתגיירים להכיר את חגי ומועדי ישראל, ולדעת כיצד יש לשומרם.

 

גיור כהלכתו

 

לפני שאדם נכנס לתהליך גיור, כדאי שיידע מה עומד לפניו, ומה עומק המחויבות שיידרש ממנו. יתירה מכך, במהלך הגיור יעבור המועמד מבחנים שיאמדו את מידת בקיאותו והבנתו במצוות ובהלכות היהדות, כמו גם את אורח החיים שלו, וכישלון ימנע ממנו לסיים את התהליך בהצלחה. לקבלת ייעוץ, ליווי והכוונה בתהליך, הינכם מוזמנים לפנות למשרד עו"ד דוד אנג'ל, המתמחה בטיפול בענייני גיור והתאזרחות.

 

מה מספרים הלקוחות שלנו

נעה צדיק
נעה צדיק
2021-08-22
תותח!!
תום רז
תום רז
2021-06-07
צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
erez rrr
erez rrr
2021-06-07
שירות מצויון. שירה, את אלופה.
Rute pacheco
Rute pacheco
2021-06-06
אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
Shulamit Avraham
Shulamit Avraham
2021-04-22
תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
Канал ПозитиФФчик
Канал ПозитиФФчик
2021-04-13
מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
braa esa37
braa esa37
2021-02-12
מומלץ בחום.