האם אדם ללא אזרחות ישראלית יכול להתנדב לצה"ל?

האם שאלתם את עצמכם, מה עושים צעירים או צעירות יהודים, המתגוררים בחו"ל, ואינם בעלי אזרחות ישראלית, ובכל זאת מעוניינים לשרת בצה"ל? מסתבר, שלא רק שקיימים צעירים כאלו, קיימת גם דרך בה יוכלו לממש את רצונם. יתירה מכך, עוד בתקופת מלחמת העצמאות התנדבו כשלושת אלפים יהודים אזרחי מדינות זרות לשירות בצבא ההגנה לישראל. השם שניתן לקבוצת מתנדבים זו הוא מח"ל – מתנדבי חוץ לארץ, והיחידה ממשיכה לפעול עד היום.

מתנדבי חו"ל – מח"ל

מתנדבי חו"ל הם צעירים יהודים מרחבי העולם, המעוניינים לתרום למאמץ ההגנה על מדינת ישראל, ולשרת בהתנדבות בצה"ל. הם משרתים בצבא, ומקבלים אשרת שהייה כתייר בישראל למשך תקופת השירות שלהם. רבים מהם מוכרים כחיילים בודדים, רובם מתנדבים לשרת שירות קרבי, וכמחציתם בוחרים בתום השירות להישאר בישראל, כאזרחי המדינה וכעולים חדשים. באמצעות מח"ל, יכולים צעירים יהודים אלו לתרום למאמץ ההגנה על מדינת ישראל מצד אחד, ולחוות את החוויה המעצבת של הקולקטיב הישראלי – חוויית כור ההיתוך הצבאי, מצד שני.

מסלולים שונים

במסגרת מח"ל קיימים שלושה מסלולים עיקריים:

  • מח"ל רגיל – מסלול פתוח לכל המתנדבות והמתנדבים, לשירות כלל צהלי. אורך המסלול 18 חודשים, הרישום מתבצע מול האגף הביטחוני חברתי. במידה ונדרש לימוד עברית, המתנדבים מופנים לאולפן צבאי לקורס עברית בן שלושה חדשים, לפני תחילת השירות.
  • מח"ל הסדר – המאפשר למתנדב לשרת שירות צבאי ולהמשיך ללמוד בישיבת הסדר. מסלול זה פתוח לתלמידי ישיבות הסדר. המסלול כולל 17 חודשי שירות פעיל, ו 4 חודשי לימוד בישיבה.
  • מח"ל חרדי –  מיועד עבור צעירים חרדים, שישתבצו בנחל החרדי, או בגבעתי. אורך המסלול 18 חודשים.

 

הרשמה

ההרשמה למסלולי מח"ל השונים מצריכה הצגת מסמכים רבים, וכרוכה בביורוקרטיה ועמידה בתנאים שונים. ניתן לבצע הרשמה באופן עצמאי, אך על מנת להבטיח הרשמה מהירה וחלקה, מומלץ לפנות לשירותיו של עורך דין צבאי, שיעזור להסדיר את כל הסוגיות והעניינים הקשורים לצבא, להתנדבות, ולשירות שלכם. עורך דין מומחה בתחום יציג לכם את האפשרויות העומדות בפניכם, וכמו כן ידאג לכך שההרשמה תהיה קלה, חלקה, ומהירה ככל שניתן.

סיום השירות, וקבלת אזרחות ישראלית

תקופת השירות הצבאי היא מאתגרת ומעצימה, במהלכה תחוו שינויים והתפתחות אישית ובסופה, חלקכם יראו בישראל את ביתם. אם החלטתם בתום תקופת ההתנדבות הצבאית שלכם שאתם מעוניינים להישאר בישראל ולקבל אזרחות ישראלית, כדאי  שתיעזרו בשירותיו של עורך דין אזרחות ישראלית, וכך התהליך יהיה קצר ומדויק יותר. עו"ד אזרחות ישראלית יפנה את בקשותיכם לגורמים המתאימים, וידאג לתהליך קבלת אזרחות מהיר ומוצלח. בהיותו בקי בתהליכי קבלת אזרחות, ידאג עורך דין מומחה להליך מהיר, ולקבלת אזרחות בהקדם האפשרי, כך שתוכלו להתחיל את חייכם כאזרחים ישראליים גאים בהקדם האפשרי.

מה מספרים הלקוחות שלנו

נעה צדיק
נעה צדיק
2021-08-22
תותח!!
תום רז
תום רז
2021-06-07
צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
erez rrr
erez rrr
2021-06-07
שירות מצויון. שירה, את אלופה.
Rute pacheco
Rute pacheco
2021-06-06
אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
Shulamit Avraham
Shulamit Avraham
2021-04-22
תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
Канал ПозитиФФчик
Канал ПозитиФФчик
2021-04-13
מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
braa esa37
braa esa37
2021-02-12
מומלץ בחום.