שלילת אזרחות ישראלית עקב גירושין

מדינת ישראל מאפשרת לבני זוג של אזרחים ישראלים לקבל אזרחות ישראלית מתוקף נישואיהם בהליך מדורג, הנמשך מספר שנים. על מנת למנוע מצב של ניצול החוק למטרת קבלת אזרחות ישראלית במרמה, שם המחוקק סייגים רבים לקבלת האזרחות, ואף נתן בידי שר הפנים את הסמכות לשלול או לאשר אזרחותו הישראלית של בן זוג זר. מצב עניינים זה יוצר בעיתיות מורכבת בהסדרת מעמדו של האזרח הזר הנשוי לבן זוג ישראלי, והופך אותו למועמד קבוע לגירוש, ניצול, פגיעה, ושלילת אזרחות.

נישואים כנים

אחת המשימות העומדות בפני הועדה המאשרת  הענקת אזרחות ישראלית במקרים של נישואים לבן זוג ישראלי, היא וידוא כנותו של הקשר, ואישור כי הנישואים הם אותנטיים, ולא אמצעי להשגת אזרחות בעורמה. לשם כך מזומנים בני הזוג לשיחות בכל שנה במשך התהליך, שאורכו כחמש שנים. בשיחות ובמעקב אחרי חייהם המשותפים של בני הזוג, מבקשים חברי הועדה להענקת אזרחות לבדוק את טיב מערכת היחסים וכנותה, ולהעריך האם אכן מדובר בנישואים מתוך אהבה ורצון לבנות חיים משותפים.

הליך מדורג

כאמצעי להבטיח שנישואים לאזרח ישראלי לא יהפכו כלי לקבלת אזרחות ישראלית, נקבע כי הליך של בקשת אזרחות ישראלית במקרה של נישואים יהיה הליך מדורג, שיתפרש על פני חמש שנים. במהלך שנים אלו ייבחן הקשר, ותיבחן כנותם של הנישואים.

הפסקת ההליך ושלילת אזרחות

אם ההליך המדורג של קבלת האזרחות לא הסתיים, ובני הזוג נפרדים, יופסק הליך האזרוח אוטומטית, והאזרח הזר יישלח חזרה למולדתו. כמו כן, במקרה והושלם תהליך האזרוח, אזרחותו של בן הזוג הזר יכולה להישלל אוטומטית. שלילת האזרחות והפסקת התהליך המדורג יכולים להיות פתאומיים, מהירים, וללא אפשרות דיון, במקרים כאלו יש לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין גירושין, שהוא גם עורך דין מומחה לענייני אזרחות, על מנת שיוכל למנוע את השלילה והגירוש.

שלילת זכויות

שלילת אזרחות היא פעולה שהשלכותיה קשות, ללא אזרחות אין לך מעמד חוקי במדינה, אין לך ביטוח בריאות, אין לך היתרי עבודה, ואין לך זכויות בסיסיות. ללא אזרחות אדם נתון לחסדיהם של האנשים אותם יפגוש ברחוב, ובנוסף, חרב הגירוש תלויה תדירות מעליו. עבור בני ובנות זוג זרים שנישאו לאזרחים ישראלים, ובנו את חייהם בישראל, שלילת האזרחות כמוה כשמיטת הקרקע מתחת רגליהם, ללא מתן אפשרות להשמיע את טענותיהם, ולשנות את רוע הגזירה. במצבים אלו, רק עורך דין גירושין מומחה לענייני אזרחות, יכול להועיל ולמצוא דרך בה ניתן יהיה לבטל את השלילה, להשיב לאדם את זכויותיו, ולמנוע את הגירוש.

ליווי מקצועי

בני זוג בעלי נתינות זרה נתונים בסיכון מתמיד לגירוש, ביטול אזרחות, והפסקת תהליכי קבלת אזרחות ישראלית, ולא נגזים אם נאמר שגורלם נתון בידי המדינה, משרד הפנים, ובני זוגם הישראלים. בכל מקרה של פגיעה, ניצול, הפרת זכויות ואיומים בגירוש ושלילת אזרחות – פנו מיד לעורך דין גירושין בעל ניסיון מוכח בתחום, המתמחה בדיני אזרחות, בכדי שיעזור לכם למצות את זכויותיכם.

מה מספרים הלקוחות שלנו

נעה צדיק
נעה צדיק
2021-08-22
תותח!!
תום רז
תום רז
2021-06-07
צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
erez rrr
erez rrr
2021-06-07
שירות מצויון. שירה, את אלופה.
Rute pacheco
Rute pacheco
2021-06-06
אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
Shulamit Avraham
Shulamit Avraham
2021-04-22
תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
Канал ПозитиФФчик
Канал ПозитиФФчик
2021-04-13
מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
braa esa37
braa esa37
2021-02-12
מומלץ בחום.