הטבות ברכישת דירה לעולים חדשים

מדינת ישראל מעודדת עולים חדשים בעלי אזרחות ישראלית לרכוש דירה על מנת להרחיב את האוכלוסייה בארץ וכן על מנת לעודד את שוק הנדל"ן ולהרחיב אותו. ההטבות ברכישת דירה לעולים חדשים מעניקות להם נחיתה רכה יותר בישראל ומסייעות להם להתגבר על מגוון רחב של קשיים, כמו השפה העברית שזרה להם ומציאת עבודה.

מימון משכנתא לעולים חדשים

עולים חדשים רבים יכולים למצוא את עצמם ללא הון עצמי מספק כדי לרכוש דירה בישראל, ומקורות המימון שלהם אינם רבים. על כן, מציעה המדינה הטבות למי מהעולים שהוא חסר דירה ושיש ברשותו תעודת עולה חדש.  הטבות אלו משמעותיות, ובכוחן להפוך את העולה החדש לרוכש פוטנציאלי של דירות ובתים יוקרתיים כמו בתים למכירה בהרצליה פיתוח. כמובן, הכול תלוי בתקציב שאתו מגיע העולה החדש מראש ובאופן שבו הוא רואה את השהות ואת החיים שלו בישראל.

איך מוציאים תעודת זכאות?

על מנת לקבל הטבה זו יש קודם כל להוציא תעודת זכאות ממשרד הבינוי והשיכון על ידי הצגת מסמכים שונים המעידים על מצבו הכלכלי והמשפחתי של העולה החדש. למשל, יש להציג רישום נישואין, אישור שירות בצה"ל (אם יש) ותעודת זהות. בתעודת הזכאות הסופית יהיה רישום של כל בני המשפחה שמתכוונים להתגורר יחד.
לאחר שהעולים החדשים מוציאים תעודת זכאות, הם זכאים למשכנתא מסובסדת שניתנת להם מהמדינה. מה שקובע את גובה הזכאות הוא זמן השהייה בישראל ומספר הילדים שיש במשפחה. מלבד משכנתא מוזלת יותר יוכלו העולים החדשים לזכות בריביות נמוכות יותר על החזרי המשכנתא ולפרוע אותה מוקדם ללא עמלה או קנס.

מענק מיוחד לעולים לחדשים

בנוסף לתנאי מימון נוחים ולהטבות בכל נושא המשכנתאות לרכישת דירה בישראל על ידי עולים חדשים, המדינה גם מאפשרת לקבל מענק מיוחד בסכום של עד 100 אלף ש"ח לרכישה של דירה הממוקמת בישובים מתפתחים חדשים או הממוקמת בפריפריה. זאת על מנת לעודד עולים חדשים ליישב את הארץ ולפתח אותה. בדרך כלל סכום המענק יהיה למעשה מחיר הדירה ללא מע"מ, ובאופן זה יוכלו העולים החדשים להרוויח גם משכנתא נוחה וגם מחיר דירה זול יותר.

פרמטרים שמגדילים את ההטבות לרכישת דירה:

חשוב לציין שבדרך כלל כל מי שנחשב עולה חדש וחסר דירה יהיה זכאי להטבות של משכנתא ומענק מיוחד, אך ככל שיש פרמטרים כאלה ואחרים – ההטבות גדלות, ואיתן גם האפשרויות של העולה החדש.

  • שירות בצבא – מי שעשה שירות צבאי או לאומי יקבל תוספת של 1% בעבור כל חודש שבו שירת בצבא, אך לא יותר מתקופה של שנה. מדובר למעשה בכמה מאות שקלים שיכולים לסייע בהחזר החודשי של המשכנתא. כמו כן, תינתן תוספת בגין שירות מילואים פעיל.
  • ותק – ככל שהוותק של העולים גבוה יותר – כך ההטבה למשכנתא תהיה גדולה יותר. מדובר בהבדל של עשרות אלפי שקלים שמתחילים להצטבר לאחר שהייה של 6-5 שנים בישראל.
  • תוספת בעבור סוג ישובים – אם עולה חדש ירכוש דירה בנגב, באזורי קו עימות או באזורי עדיפות לאומית, תינתן תוספת משכנתא שיכולה להגיע גם עד 100 אלף ש"ח.

משרד עורכי דין דוד אנג'ל מתמחה מזה למעלה משני עשורים בהסדרת מעמד, הסדרת אשרות עלייה לישראל והגירה לישראל. הטיפול במשרדנו מוכוון תוצאות ושואף להשגת התוצאות בדרך היעילה והמהירה ביותר האפשרית, תוך היעזרות בניסיון, מוניטין והיכרות רבת שנים עם המערכת המנהלית והמשפטית בישראל.

מה מספרים הלקוחות שלנו

נעה צדיק
נעה צדיק
2021-08-22
תותח!!
תום רז
תום רז
2021-06-07
צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
erez rrr
erez rrr
2021-06-07
שירות מצויון. שירה, את אלופה.
Rute pacheco
Rute pacheco
2021-06-06
אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
Shulamit Avraham
Shulamit Avraham
2021-04-22
תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
Канал ПозитиФФчик
Канал ПозитиФФчик
2021-04-13
מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
braa esa37
braa esa37
2021-02-12
מומלץ בחום.