אישורי כניסה לישראל בתקופת הקורונה

לתשומת לבכם: משרדנו אינו עוסק בכניסה לישראל של תושבים או תיירים בתקופת הקורונה, לכן אין טעם לפנות למשרד לסיוע בנושא זה. המאמר שמובא להלן הינו מידע כללי בלבד, לכל צורך בייעוץ בנושא יש לפנות לחברות התעופה או למשרד הממשלתי הרלוונטי. עמכם הסליחה 🙂

בתחילת שנת 2020 התפרץ נגיף הקורונה בסין ומהר מאד התפשט הכל העולם. המציאות החדשה הובילה לשורה של הגבלים ואיסורים ונהלים בכל תחומי החיים, ביניהם מדיניות כניסה ויציאה ממדינות וביניהן ישראל. נהלים אלה של כניסה לארץ בקורונה משתנים בתדירות גבוהה בהתאם לתמונת המצב בעולם ובארץ וחשוב להכירה ולפעול לפי התנאים שנקבעו על מנת למצות את הזכויות שלכם עד תום.

מידע משפטי שחשוב שהמעוניינים להגיע לארץ יכירו

לאחרונה נקבעו מספר פרוצדורות לקבלת אישור/אשרת כניסה לישראל, זאת כחלק מה ממגמת חידוש הטיסות ופתיחת השמיים לטסים לחו"ל ולמגיעים מחו"ל לישראל בתקופת הקורונה. העולם כולו מנסה למצוא את האיזון בין הנגיף והשלכתיו לבין הרצון לאפשר לאזרחים ולתיירים להתנהל בין המדינות השונות. בניסיון למצוא את הדרך הנכונה שתשלב בין חזרה למסלול חיים רגיל ככל הניתן ולחזק את הכלכלה שנפגעה, קבעה ישראל מספר תקנות שבתחילה היו מחמירות ואילו בהמשך התרככו מעט.

חשוב להדגיש כי הנהלים של אישור כניסה לישראל בקורונה מתעדכנים בתדירות גבוהה עקב נתוני המצב המשתנים אף הם. לכן חשוב להתעדכן באתר משרד הפנים בזמן אמת בכל שינוי שעשוי להשפיע על הכניסה לישראל או להיוועץ בגורם הבקיא בכל הפרטים – קרי משרדי הממשלה הרלוונטיים וחברות התעופה.

מדיניות ונהלי כניסה לישראל בתקופת הקורונה

זרים המגיעים לישראל בתקופת הקורונה יידרשו למלא טופס ולקבל אישור כניסה לישראל טרם עלייתם למטוס. את האישור עליהם לקבל מהקונסול הישראלי במדינתם. אם מדובר במדינות שמוגדרות כאדומות ההגבלות יהיו רחבות יותר. נכון לכתיבת שורות אלה הכניסה מותרת רק למטרות ספציפיות ביניהם ביקורים משפחתיים, תיירות מרפא ולימודים.

אשרות כניסה לישראל בתקופת הקורונה

האם חובת קבלת אישור כניסה לישראל חלה על כולם?

כן. אין יוצאים מן הכלל ועל כל אזרח מכל מדינה בעולם לקבל אישור טרם כניסתו לישראל. כניסה לארץ בקורונה הפכה אפוא למשימה יותר מורכבת מהרגיל (בלשון המעטה).

תהליך קבלת האישור:

את הבקשה לאישור ניתן למצוא באתר משרד הבריאות. זהו טופס מקוון ובו יש למלא את הפרטים האישיים, פרטי הטיסה, פרטי יצירת קשר ופרטים על מדינות אחרות בה שהה המבקש בשבועיים שקדמו לטיסה לישראל. כמו כן על המבקש לציין את הכתובת בה ישהו בזמן שהייתם בישראל ומילוי הצהרת בריאות.

במידה והבקשה אושרה יהיה על המבקש למלא דיווח על בידוד ביתי או במלונית. חובת הבידוד חלה רק על מי שמגיע ממדינות שהוגדרו אדומות. יחד עם הנאמר עלולים להיות מקרים בה יגיע מבקר לישראל ממדינה ירוקה ויתבקש אף הוא לשהות בבידוד.

עם ההגעה לשדה התעופה יש להציג את אישור הבקשה החתום על ידי הקונסול הישראלי.

כאמור, לא כל הבקשות נבחנות ומאושרות אוטומטית אלא רק בקשות שנבחנו ועמדו בתנאים שנקבעו על ידי מדינת ישראל:

  • אזרח זר או זרה הנשואים לאזרח או אזרחית ישראלית או לתושב קבע וילדיהם הקטינים. לזו מתלווים מספר תנאים:
  • הנישואים רשומים במרשם האוכלוסין
  • נבחן גם מרכז חיי בני הזוג בשנה שקדמה להגשת בקשת הכניסה לישראל: האם האזרח הישראלי שהה בארץ לפחות מאה ושמונים ימים ובן הזוג הזר שהה בישראל לפחות תשעים ימים. או אם שני בי הזוג חיים בחו"ל ולא שהו בישראל כפי שנדרש מעלה אולם הזר ביקר בישראל במהלך שלו שהשנים שקדמו לבקשתו- הבקשה תוגש ותבחן. לאחר אישורה יותר לזר להכנס לארץ.
  • אם האזרח הישראלי נמצא בארץ ואילו האזרח הזר נמצא בחו"ל – הפנייה תיעשה באמצעות לשכת האוכלוסין שמטפלת בבקשה
  • אם שני בני הזוג שוהים בחו"ל, הפנייה תיעשה ישירות באמצעות הנציגות הישראלית במדינת המוצא של האזרח הזר.

 

  • אזרח זר או אזרחית זרה השוהים בחו"ל ונשואים לאזרח ישראלי או לתושב קבע: כניסתם תותר עם ילדיהם הקטינים ובתנאי שבן הזוג הזר אוחז, או אחז בעבר, באשרה מסוג: ב'1, ב'2 או א'5.
  • אם הבן הזוג הישראלי נמצא בארץ ובן הזוג הזר נמצא בחו"ל יש לבצע את הפנייה באמצעות לשכת רשות האוכלוסין.
  • אם נמצאים שני בני הזוג בחו"ל, הפנייה תיעשה ישירות באמצעות הנציגות הישראלית במדינת המוצא של האזרח הזר.

כל האמור על נשואים תקף גם עבור ידועים בציבור, הוכחת הזוגיות תתבצע בנציגות ישראל במקום שהותם של בני הזוג או בלשכות מנהל אוכלוסין בארץ, לפי העניין.

  • ילדים קטינים שאחד מהוריהם הוא אזרח ישראלי שחי בארץ ואילו ההורה השני הוא אזרח זר שחי בחו"ל והם (הילדים) חיים בחו"ל ואוחזים בדרכון זר: במקרה כגון זה תאושר כניסת הקטין לארץ לצור ביקור ההורה הישראלי. זאת לאחר הצגת תעודת לידה מקורית ומאומתת באמצעות חותמת אפוסטיל שמוכיחה את הקשר של הקטין לאזרח הישראלי. כמו כן תידרש חתימת ההורה הזר בפני הקונסול הישראלי במולדתו שמאשר את נסיעת הילד הקטין לביקור בארץ. ההליך ייעשה ישירות באמצעות הנציגות הישראלית במדינת ההורה הזר. הקונסול יפיק גם אישור עלייה למטוס.

 

  • סטודנטים זרים אשר התחילו ללמוד בישראל ונמצאים בחו"ל יכולים להגיש בקשה להיכנס לישראל. הפנייה תתבצע באמצעות המוסד האקדמי בו הם לומדים בישראל ולא על ידי הסטודנט עצמו. הנחיות בנושא נשלחו ממשרד הפנים לראשי המוסדות האקדמאיים בישראל.

 

  • תלמידי ישיבה נשואים אשר התחילו ללמוד בישראל ושוהים בחו"ל יכולים להגיש בקשה להכנס לישראל. הפנייה תתבצע באמצעות הישיבה בה הם לומדים ולא על ידי האברכים עצמם. הנחיות בנושא נשלחו לראשי הישיבות השונות בישראל.

 

  • כניסת מומחים זרים תאושר במידה מצומצמת. המומחים הם בעלי מקצוע שמוגדרים כנדרשים לתשתיות לאומיות או למעם הרציפות התפקודית של המשק בישראל. אישור כניסה ושהייה יינתן בכפוף להמלצת המשרד הממשלתי הרלוונטי ובאישור מנהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין וההגירה, בהתאם לנוהל כניסת מומחים (בימים כתיקונים). פנייה לא תתבצע על ידי העובד המומחה אלא על ידי המזמין ותוגש ישירות למשרד הממשלתי הרלוונטי. לאחר קבלת אישור כי המומחה הזר אכן נחוץ יהיה על המזמין להגיש בקשה מקוונת באתר.

אשרות כניסה לישראל

 

  • מומחים השוהים בישראל ומבקשים לצאת לביקור/ חופשה במולדתם ולאחר מכן לשוב לישראל עם בני משפחתם יוכלו לעשות כך בתנאי ויש ברשותם היתר לשנה. את הבקשה לאישור כניסה חוזרת לישראל יגיש המומחה בלשכות מנהל האוכלוסין טרם צאתו את הארץ.

 

  • המבקשים להיכנס לישראל בתקופת הקורונה לצורך תיירות מרפא יוכלו לעשות כך רק לאחר שהוגשה פנייה בעניינם על ידי מנהל בית החולים ישירות למשרד הבריאות. משרד יעביר את הבקשה לאישור רשות האוכלוסין וההגירה ולמשרד החוץ.

 

  • במקרים בהם נערכת חתונה של אזרחים ישראלים, תושבי קבע או זרים שמרכז חייהם הוא בישראל לפי חוק, יוכל בן הזוג הזר ובמקרה הצורך אף בני משפחה מקרבה ראשונה, כמו גם לסבים וסבתות של החתן והכלה להגיע לחתונה בישראל. את הבקשה לכניסה לארץ יגישו המבקשים השוהים בחו"ל ישירות לנציגות ישראל במולדתם.

 

  • בר או בת מצווה: תאושר הגעה של בר/בת מצווה של אזרח/ית ישראלי/ת. האישור יינתן לבני משפחה מקרבה ראשונה יחד עם בני ובנות זוגם וילדיהם עד גיל שנה וכן לסבים ולסבתות. את הבקשה לכניסה לארץ יגישו המבקשים השוהים בחו"ל ישירות לנציגות ישראל במולדתם.

 

  • לידות: תאושר הגעה עבור לידת נכד או נכדה לסבים ולסבתות. ניתן להגיע כחודש לפני מועד הלידה המשוער ולשהות בישראל עד חודש לאחר הלידה. את הבקשה לכניסה לארץ יגישו המבקשים השוהים בחו"ל ישירות לנציגות ישראל במולדתם.

 

  • לוויות: תותר הגעת בני משפחה מדרגה ראשונה להגיע ללוויה הנערכת בישראל. את הבקשה לכניסה לארץ יגישו המבקשים השוהים בחו"ל ישירות לנציגות ישראל במולדתם.

 

  • חיילים בודדים: יאושר ביקור של חייל בודד עבור בני זוג, הורים ואחים. את הבקשה לכניסה לארץ יגישו המבקשים השוהים בחו"ל ישירות לנציגות ישראל במולדתם או באמצעות לשכת רשות האוכלוסין.

 

  • אמנים, ספורטאים ואנשי תרבות: כניסתם של אלו תאושר בכפוף להמלצות משרד התרבות והספורט בלבד. את הבקשה יגיש הגוף המזמין בלשכות רשות האוכלוסין וההגירה.

 

  • מתנדבים זרים בעמותות ורווחה: על הארגון המזמין לפנות למשרד הממשלתי הרלוונטי ולקבל המלצה מקצועית לכניסת מתנדבים זרים. את מכתב ההמלצה בצירוף שמות המוזמנים יש להעביר לרשות האוכלוסין וההגירה להמשך טיפול.

 

מה קורה אם הבקשה נתקלת בסירוב או דחייה?

במקרים כאלו ולפי ההנחיות יש ליצור קשר עם חברת התעופה. חשוב להקפיד ולפעול פי ההנחיות על מנת שלא להיתקל בסירוב כניסה עם ההגעה לישראל (ולא רק בזמן קורונה).

חשוב לזכור: לא תותר עלייה למטוס ללא קבלת אישור מקדים מרשות האוכלוסין וההגירה. כניסת זרים מותנית גם בהצגת ביטוח בריאות ובו סעיף המכסה את מחלת הקורונה. במידה ואין התאמה בין נהלי רשות האוכלוסין לבין הפירוט שהוזכר לעיל, ההחלטה נתונה לרשות ההגירה.

לסיכום, תקופת הקורונה העמידה אתגרים חדשים והנחיות נוספות וחדשות למגיעים ארצה, כולל אישורי כניסה לישראל. אם אתם או בני משפחתכם, קרובים ומכרים שרוצים להגיע לישראל ונתקלים בבעיות או חוסר הבנה של התנאים הנדרשים, חשוב שתיוועצו מבעוד מועד בגורם מוסמך ובעל ידע בנושא. יתרה מכך, הוראות ונהלים אלו משתנים בתדירות גבוהה מאד. יכול להיות שתקנה מסוימת שהיתה רלוונטית אתמול לא תהיה כזו כבר מחר.

מידע מקצועי נוסף שעשוי לעניין אתכם:

מה מספרים הלקוחות שלנו

נעה צדיק
נעה צדיק
2021-08-22
תותח!!
תום רז
תום רז
2021-06-07
צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
erez rrr
erez rrr
2021-06-07
שירות מצויון. שירה, את אלופה.
Rute pacheco
Rute pacheco
2021-06-06
אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
Shulamit Avraham
Shulamit Avraham
2021-04-22
תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
Канал ПозитиФФчик
Канал ПозитиФФчик
2021-04-13
מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
braa esa37
braa esa37
2021-02-12
מומלץ בחום.