נישואי יוטה – נישואים אזרחיים בזום, ללא יציאה מהארץ

נישואי יוטה, באשר לאנשים החיים בישראל, מציעים דרך ייחודית ומוכרת משפטית לזוגות להתחתן אזרחית מבלי לעזוב את ישראל. תהליך זה הפך למושך במיוחד עבור מי שאולי לא רוצה או לא יכול להתחתן באמצעות טקסים דתיים מסורתיים בישראל. להלן סקירה כללית של פרקטיקת נישואי יוטה:

מסגרת נורמטיבית לנישואי יוטה 

מדינת יוטה בארה"ב מאפשרת לערוך נישואים מרחוק באמצעות טכנולוגיית ועידת וידאו, כגון זום. המשמעות היא שזוגות יכולים להינשא רשמית על ידי פקיד נישואין מוסמך ביוטה גם אם הם לא נמצאים פיזית במדינה. ההכרה המשפטית בנישואים אלו על ידי רשויות ישראל מבוססת על פסיקה תקדימית של בג"ץ בישראל (עע"ם 7368/22 ועע"ם 7375/22 משרד הפנים נ' עדי בריל ואח') ממרץ 2023, אשר נתנה גושפנקא משפטית רשמית לרישום הנישואים הללו במרשם האוכלוסין בישראל.

הפנייה לזוגות ישראלים

עבור ישראלים רבים, במיוחד אלה שאינם יכולים או לא רוצים להתחתן דרך המוסדות הדתיים המסורתיים בישראל (למשל, זוגות בין-דתיים, זוגות חד מיניים, חילונים או כאלה שפשוט מעדיפים נישואים אזרחיים), הנישואים ביוטה מרחוק מספקים חלופה בעלת ערך. היא מאפשרת להם לקיים נישואים אזרחיים תוך הכרה כנשואים כדין בישראל. ללא ספק, מהפכה.


    לייעוץ מקצועי מעו"ד דוד אנג'ל, העוסק בתחום בהצלחה מזה 20 שנה, התקשרו עכשיו ל- 072-2160056,
    או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

     התהליך:

    **השגת רישיון נישואין:** הצעד הראשון הוא הגשת בקשה לרישיון נישואין ממדינת יוטה. בדרך כלל ניתן לעשות זאת באינטרנט, ובני הזוג יצטרכו לעמוד בכל הדרישות כפי שנקבע בחוק יוטה. רצוי מאד לבצע את האופרציה הביורוקרטית באמצעות עורך דין נישואים אזרחיים בקיא ומיומן.

    **קביעת הטקס:** לאחר קבלת הרישיון נקבע מועד לטקס הנישואין. הטקס נערך בשיחת וידאו עם פקיד נישואין מוסמך ביוטה. נדרש שבני הזוג, בעל הדין ושני עדים (שאחד מהם חייב להיות עורך דין) יהיו נוכחים במהלך השיחה.

    **רישום בישראל:** לאחר הטקס מקבלים בני הזוג תעודת נישואין מיוטה. תעודה זו, לאחר אפוסטיל (אישור בינלאומי הדומה לאישור נוטריוני), ניתנת להצגה למשרד הפנים בישראל. משרד הפנים, בעקבות פסיקת בג"ץ, מחויב לרשום את הנישואין במרשם האוכלוסין הישראלי, ובכך להכיר בבני הזוג כנשואים כדין בישראל.

    יתרונות נישואי יוטה

    נוחות: זוגות יכולים להתחתן ללא צורך לנסוע לחו"ל, חוסך זמן והוצאות הכרוכות בחתונות בחו"ל.

    הכרה משפטית: הנישואין מוכרים הן בארצות הברית והן בישראל, מה שמבטיח שלזוגות יש את הזכויות והחובות החוקיות של נישואין.

    נגישות: אפשרות זו נגישה למגוון רחב של זוגות אשר עשויים להיות מודרים או בוחרים שלא להשתתף בטקסי נישואין דתיים בישראל.

     שיקולים לפני תחילת התהליך

    בעוד שנישואי יוטה מציעים פתרון מעשי עבור רבים, חשוב לזוגות להבין את החוקיות הכרוכה בכך, הן מבחינת תהליך הנישואין ביוטה והן מבחינת תהליך ההכרה בישראל. התייעצות עם מומחים משפטיים או משרדים המתמחים בנישואי יוטה עבור ישראלים יכולה לספק הדרכה ולעזור לייעל את התהליך.

    לסיכום, נישואי יוטה מספקים הזדמנות משמעותית לתושבי ישראל להינשא באופן אזרחי, עם הנוחות לעשות זאת מארצם ובהבטחה של הכרה משפטית. 

    משרדנו מייצג ומלווה זוגות רבים בהליך נישואי יוטה, כולל סגירת התהליך וקבלה של רישום נישואין כדין בישראל. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת לקבלת ייעוץ משפטי וביורוקרטי כדי לוודא שתהליך הנישואים שלכם מבוצע כהלכה. 

    מה מספרים הלקוחות שלנו

    נעה צדיק
    נעה צדיק
    2021-08-22
    תותח!!
    תום רז
    תום רז
    2021-06-07
    צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
    erez rrr
    erez rrr
    2021-06-07
    שירות מצויון. שירה, את אלופה.
    Rute pacheco
    Rute pacheco
    2021-06-06
    אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
    Shulamit Avraham
    Shulamit Avraham
    2021-04-22
    תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
    Канал ПозитиФФчик
    Канал ПозитиФФчик
    2021-04-13
    מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
    braa esa37
    braa esa37
    2021-02-12
    מומלץ בחום.