בעלי אשרה מסוג א' זכאים מעכשיו לתעודת זהות ישראלית

בשורה ממשית נתקבלה בהודעה מטעם רשות האוכלוסין, שיש בה שינוי לטובה במצבם של  תושבי קבע בישראל – המביאה לסיום המצוקה הבירוקרטית שחוו עשרות אלפי תושבים בישראל מול משרדי הממשלה השונים.

מבוא

כידוע, בהתאם לכללי ההגירה בישראל ניתן להכיר באדם כתושב ישראל  אם הוא שוהה בישראל כחוק ומחזיק באחת מהאשרות המקנות תושבות: אזרחות ישראלית, או רישיון לישיבת קבע באמצעות אשרה מסוג א/1, א/2, א'/3, א/4, א/5.

כמו כן, אדם הנמצא בישראל כחוק ונושא אשרה מסוג א', שהיא אשרה לישיבה ארוכה/קבועה בישראל, זכאי לשירותים ממשרדי הממשלה; כך נושא אשרה א'/1  – זכאי שבות המבקש ללמוד בישראל/לעבוד ו/או לבחון עלייה לישראל, נושא אשרה א/'2 – סטודנט זר המתכוון ללמוד לתואר ראשון או שני ולשהות בישראל מס' שנים, נושא אשרה א'/3 – איש דת המתכוון לשהות באופן קבוע בישראל, נושאי אשרה א'/4 – בני משפחה הנלווים לנושאי אשרה מסוג א' הנ"ל, ונושא אשרה מסוג א'/5 – תושב ארעי המצוי בהליך קבלת אזרחות בישראל שלא לפי חוק השבות.

את נושאי האשרות הנ"ל מסוג א' אמור משרד הפנים לרשום במרשם האוכלוסין ולהעניק להם מספר זהות של תושב קבע, כלומר: אדם שהורשה לשהות באופן מתמשך בישראל, ולא באופן זמני כנושא אשרה מסוג ב', כמו תייר, עובד זר וכו'.

הבעייתיות במצב הקודם

עד לישיבת הוועדה המיוחדת  ועד להודעת מנכ"ל רשות האוכלוסין ביוני 2023, המצב היה כי לא היו מונפקות בפועל תעודות תושב מטעם משרד הפנים. האשרה היתה מוטבעת בדרכונו של התושב, וכל משרד ממשלתי שהיה אמור לתת לו שירות היה פועל מולו באופן עצמאי בהתאם למדיניות המשרד וללא תיאום עם שאר משרדי הממשלה, וכשהיה נדרש תיאום – היה נושא האשרה מצויד עם מכתב ידני ונדרש להגיע אל משרד הממשלה השני ולבצע את התיאום בין המשרדים בעצמו.

לעתים קרובות אותו נושא אשרה מסוג א' היה מתנהל מול מספר משרדי ממשלה, עם כמה מספרי זיהוי, כל מספר במשרד אחר, כל משרד ממשלתי שהיה מטפל בו היה עושה זאת ללא תיאום עם יתר המשרדים ומבלי שנושא האשרה היה מזוהה באופן אחיד ודיגיטלי בכל משרדי הממשלה, דבר שיצר עומס בירוקרטי, חוסר תיאום בשירות שניתן עם יתר משרדי הממשלה וקושי בירוקרטי משמעותי של אותו תושב למצות זכויותיו מול משרדי הממשלה השונים.

כך, עשרות אלפי תושבים ובני משפחותיהם בעלי אשרה מסוג א' היו נדרשים לעבור ממשרד למשרד עם מכתבים ידניים שקיבלו ממשרד ממשלתי אחד לשני, נאלצו להגיע לכל משרד כדי לקבל זכויות והכרה במערכות הביטוח הלאומי, במערכות הגמלאות, במערכות החינוך ובמערכות שירותי הבריאות וקופות החולים.

הזכאות מעתה לתעודת זהות ישראלית – והזכויות הנלוות

ביוני 2023 הודיעה רשות האוכלוסין וההגירה במסגרת הוועדה המיוחדת לפניות הציבור בכנסת כי תנפיק תעודת זהות של תושב קבע בישראל לכל נושא אשרה מסוג א' הנמצא כחוק בישראל ובכך תביא לביטול הבירוקרטיה האינסופית במשרדי הממשלה מול התושבים המתגוררים כחוק באופן קבוע בישראל ותביא להנגשת שירותי משרדי הממשלה עבורם!


    לייעוץ מקצועי מעו"ד דוד אנג'ל, העוסק בתחום בהצלחה מזה 20 שנה, התקשרו עכשיו ל- 072-2160056,
    או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

    בכך למעשה ביטלה רשות האוכלוסין את המצוקה והקשיים הבירוקרטיים שחוו עד לאחרונה עשרות אלפי תושבים בישראל מול משרדי הממשלה השונים.

    החידוש שהובא בהחלטה ובהצהרת מנכ"ל מרשם האוכלוסין, כי החל מיוני 2023 יוכלו  תושבים אלו המצויים כחוק בישראל ואוחזים באשרה מסוג א/1, א/2, א/4 ו-א/5 לקבל מספר זהות אחד ותעודת זהות ישראלית של תושב קבע מטעם משרד הפנים באופן מיידי. זהו ללא ספק חידוש מבורך שמקל מאד את חייהם של בעלי אשרות א' בישראל וחוסך מהם עוגמת נפש משמעותית.

    עם הנפקת תעודת זהות מטעם משרד הפנים לתושב הקבע, יכול התושב להזדהות אתה מול כל משרד ממשלתי בו הוא זכאי לשירותים, נתוניו יוזנו בכל משרדי הממשלה באופן דיגיטלי אחיד, עובדה שתצמצם כמעט לאפס את הצורך של בעל האשרה ופקידי המשרדים הממשלתיים לעסוק בתיאום ידני מול משרדים אחרים, דבר שיביא ליכולת מיצוי זכויות התושב באופן מקסימלי.

    כך יכולים האוחזים באשרה מסוג א' להגיע למשרדי מרשם האוכלוסין ולקבל תעודת זהות של תושב קבע במקום, להזדהות עם תעודת הזהות מטעם משרד הפנים כתושב קבע בישראל ולקבל את כל הזכויות הסוציאליות המוענקות להם במשרדי הממשלה השונים במסגרת אשרה מסוג א', ביניהם ביטוח בריאות, ביטוח לאומי, חוק חינוך חובה (לקטינים נלווים), זכויות ממשרד הרווחה, ממשרד התחבורה – ועוד.

    מה מספרים הלקוחות שלנו

    נעה צדיק
    נעה צדיק
    2021-08-22
    תותח!!
    תום רז
    תום רז
    2021-06-07
    צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
    erez rrr
    erez rrr
    2021-06-07
    שירות מצויון. שירה, את אלופה.
    Rute pacheco
    Rute pacheco
    2021-06-06
    אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
    Shulamit Avraham
    Shulamit Avraham
    2021-04-22
    תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
    Канал ПозитиФФчик
    Канал ПозитиФФчик
    2021-04-13
    מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
    braa esa37
    braa esa37
    2021-02-12
    מומלץ בחום.