העסקת שב"ח ללא היתר העסקה

מעסיקים בישראל עומדים בפני דילמה לא פשוטה: מצד אחד קשה למצוא כוח עבודה זול, ולא כל אחד רשאי להעסיק עובדים זרים, ומצד שני, במקצועות רבים אין בנמצא כוח עבודה ישראלי זמין שהמעסיקים יכולים להרשות לעצמם להעסיק. כאשר מדובר בשב"חים הדילמה גדולה עוד יותר, שכן מדינת ישראל רואה בכל שוהה בלתי חוקי ומסתנן פלסטינאי פוטנציאל לאיום בטחוני, ולכן מוטלים עונשים וקנסות כבדים על מעסיקי שב"חים ללא היתר.

 

מה אומר החוק?

 

כאמור, הרשויות רואות בשוהים בלתי חוקיים, ובעיקר בפלסטינאים, איום בטחוני. לא אחת קרה ששוהה בלתי חוקי ביצע פיגוע טרור, ולכן הרשויות עושות כל שביכולתן בכדי לצמצם ולמנוע את התופעה. מעסיק שוהה בלתי חוקי כיום צפוי לקנס של עד 75,000 ₪ או למאסר לתקופה של עד שנתיים. בנוסף, למשטרה רשות לסגור עסק או פרויקט קבלני בו הועסקו שב"חים. מי שזו עבירה חוזרת שלו צפוי לקנס של מעל למאתיים אלף ₪, או מאסר של עד ארבע שנים. אם בעבר נהגו לפטור מעונש מעסיקים שזו הפעם הראשונה בה הם עוברים על חוק העסקת שב"חים, הרי שהיום גם מעסיק שזו מעידתו הראשונה עלול למצוא עצמו נקנס או נאסר.

 

ענישה ומשפט

 

גורלו של מעסיק המואשם בהעסקת שוהה בלתי חוקי נתון בידי השופט, אשר שיקול דעתו הוא שיכריע אם המעסיק ייקנס, ייאסר, או יצא מן המשפט ללא פגע. משום כך, חשוב להתייעץ עם עורך דין פלילי המתמחה בהעסקת שוהים בלתי חוקיים, או עורך דין עובדים זרים, אשר ידע להפריך ולמתן את החשדות נגדך. העונשים המושתים על מעסיקי שב"חים הם כבדים, ועלולים לגרום לקריסה כלכלית וסגירת העסק שלך, לכן חשוב להתייחס לנושא הייצוג המשפטי ברצינות הראויה.

 

הגנה משפטית

 

כיוון שמדובר בעתידך הכלכלי, ובחופש שלך שעלול להילקח מאיתך לתקופה ארוכה, בחר במשרד עו"ד מנוסה ומקצועי, שכן טעות, חוסר מקצועיות וחוסר ניסיון עלולים לעלות לך בחירותך, או לגרום להתמוטטות העסק שבנית בעמל רב. מעסיק שנחשד בהעסקת שוהה בלתי חוקי צריך לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין פלילי המתמחה בנושא העסקת שוהים בלתי חוקיים או עו"ד עובדים זרים. חשוב לפנות במהירות לעורך הדין, בכדי להימנע מעשיית טעויות ובכדי לא לסבך עצמך עוד יותר.

 

תן למקצוענים לטפל בך

 

העסקת שב"חים היא עבירה פלילית שהרשויות מתייחסות אליה בחומרה רבה. נושאים ביטחוניים בישראל של ימינו הם נפיצים וטעונים, וההתייחסות לעבריינים באופן כללי אינה סלחנית. משום כך, במקרה ואתה נחשד בהעסקת שב"ח ללא אשרת עבודה בישראל חשוב שיהיה לצידך מישהו בקיא ומנוסה, שידריך וייצג אותך, כך שאם יוטל עליך עונש, הוא יהיה מזערי וממותן. לקבלת ייצוג הולם במקרה של חשד להעסקת שב"חים, פנה לעורך דין לענייני עובדים זרים. פנה  בהקדם לעורך דין מוכר ומנוסה, ואפשר לעצמך את ההגנה המשפטית לה אתה זכאי.

אם נתקלתם בבעיה מול הרשויות בכל הנוגע להעסקת שב"ח שלא כחוק ו/או הוגש כנגדכם כתב אישום בעניין זה, צרו עם משרדנו קשר באופן מיידי – ונסייע באופן מקצועי.

 

מידע מקצועי נוסף שעשוי לעניין אתכם:

 

מה מספרים הלקוחות שלנו

נעה צדיק
נעה צדיק
2021-08-22
תותח!!
תום רז
תום רז
2021-06-07
צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
erez rrr
erez rrr
2021-06-07
שירות מצויון. שירה, את אלופה.
Rute pacheco
Rute pacheco
2021-06-06
אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
Shulamit Avraham
Shulamit Avraham
2021-04-22
תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
Канал ПозитиФФчик
Канал ПозитиФФчик
2021-04-13
מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
braa esa37
braa esa37
2021-02-12
מומלץ בחום.