אזרחות ישראלית לילד שנולד בחו"ל

בימים אלו, כאשר העולם נהיה כפר גלובלי, וישראלים רבים מבקשים לזכות בדרכון זר, עולות על הפרק סוגיות רבות הקשורות לקבלת אזרחות ישראלית והוצאת תעודות זהות ודרכונים לאזרחים ישראלים השוהים בחו"ל. אחת השאלות עולות היא השאלה מה קורה כאשר לבני זוג ישראלים השוהים בחו"ל נולד תינוק, וכיצד על ההורים לנהוג בכדי שילדם יוכל לקבל אזרחות ישראלית ודרכון ישראלי בבוא העת. במקרה זה התשובות ברורות למדי, אין בלבול, וקל לעקוב אחר הנהלים.

 

שלום, אני נוסעת…

אז החלטתם להוציא דרכון פורטוגלי או ספרדי, להגיש בקשה לקבלת אזרחות רומנית או פולנית, ולאחר מכן לארוז את מיטלטליכם, לעלות על מטוס ולפתוח דף חדש בארץ רחוקה?. מכאן הדשא של מדינות אחרות נראה הרבה יותר ירוק, אך במציאות הגירה למדינה חדשה היא תהליך קשה ומורכב, ועם חלוף השנים אתם עשויים לגלות שאתם מתגעגעים אפילו לאותם דברים שהיום מעצבנים אתכם. ממרחק, כשאתם חיים בעיר אירופאית קרירה ומנומסת, החמימות החונקת של הרחוב הישראלי, בייחוד בימי חורף קרים, עשויה להיראות נעימה ומחבקת. כמו כן, את האווירה המיוחדת בשבתות וחגים, והיחד הקולני והמבעבע של הישראלים לא תמצאו בשום מקום אחר, ולכן תמיד כדאי לוודא שהדלת חזרה לישראל נשארת פתוחה עבור כל בני המשפחה.

 

תינוק בא לעולם!

בחוק מרשם האוכלוסין, סעיף 11 כתוב כך: " תושב שנולד לו ילד בחו"ל חייב למסור לפקיד הרישום תוך 30 יום הודעה על פרטי הרישום של ילדו". על ההורה לגשת לנציגות הישראלית במקום מושבו, ולמלא את ההודעה יחד עם עובד הנציגות, ולאחר הדפסת הטפסים על ההורה לחתום עליהם. בנוסף, יש לצרף להודעה :

  • אישור לידה מבית היולדות
  • תעודת לידה מקורית מאומתת בחותמת אפוסטיל, או מאושרת על ידי הרשויות המקומיות.
  • דרכון ישראלי של אחד ההורים.
  • אישורים וראיות נוספים על פי הנדרש.

אם תעודת הלידה אינה בעברית, אנגלית או ערבית, יש לצרף אליה תרגום לאחת משלושת השפות. אם מתגלה בעיה ביורוקרטית כזו או אחרת בהליך קבלת האזרחות תמיד ניתן לפנות אל עורך דין אזרחות ישראלית.

 

הכינותי מראש – אזרחות ישראלית לילד שנולד בחו"ל

כפי שצוין, על פי החוק יש להודיע לרשויות על הולדת ילד בחו"ל תוך 30 יום. מומלץ לטפל בנושא במועד, בכדי להימנע מאי הבנות ותקלות, ובכדי שלא תיתקלו במכשולים בביקורכם הבא בישראל. מדובר בהתעסקות בירוקרטית, אך ההליך אינו סבוך, ועובדי הנציגות הישראלית במקום מגוריכם יוכלו לעזור לכם להשלים את המשימה על הצד הטוב ביותר. ההודעה לרשויות היא הכרחית כיוון שבפעם הבאה בה תרצו לבקר בישראל תצטרכו להוציא דרכון עבור הרך הנולד, ואם הנ"ל לא יהיה רשום, לא ניתן יהיה להוציא לו דרכון. משום כך, אל תתמהמהו, אם נולד לכם תינוק כשאתם שוהים במדינה זרה, גשו לנציגות הישראלית ורשמו את ילדכם על פי דרישות החוק. כך, כשתרצו לבקר או לשוב לארץ, הדרך בפניכם ובפני ילדכם תהיה סלולה ופשוטה, והרשויות יקבלו את פניכם בברכה.

באם נתקלתם בבעיה מול הרשויות בנוגע לאזרוח ילד שנולד בחו"ל – הנם מוזמנים ליצור עמנו קשר.

 

מידע מקצועי נוסף שעשוי לעניין אתכם – בקליק:

מה מספרים הלקוחות שלנו

נעה צדיק
נעה צדיק
2021-08-22
תותח!!
תום רז
תום רז
2021-06-07
צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
erez rrr
erez rrr
2021-06-07
שירות מצויון. שירה, את אלופה.
Rute pacheco
Rute pacheco
2021-06-06
אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
Shulamit Avraham
Shulamit Avraham
2021-04-22
תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
Канал ПозитиФФчик
Канал ПозитиФФчик
2021-04-13
מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
braa esa37
braa esa37
2021-02-12
מומלץ בחום.