מהן תקנות חוק עובדים זרים

מספרם הגדל והולך של העובדים הזרים בארץ, יחד עם ריבוי מקרי ניצול ותנאי העסקה מחפירים אילצו את המחוקק לתקן תקנות שיגנו על זכויותיה של אוכלוסיית העובדים הזרים, ויבטיחו לעובדים שכר הוגן ותנאי העסקה מכבדים. תקנות עובדים זרים הן רבות ומפורטות, ועל כל מעסיק לוודא בטרם העסקת עובד זר, שהוא עומד בכל התנאים והדרישות. אלו הן עיקרי הדרישות:

 

שכר הולם

 

תקנות עובדים זרים במסגרת חוק העסקת עובדים זרים כוללות תנאים מינימאליים שעל המעביד לספק לעובד, העסקת עובדים זרים תמורת תנאי שכר נמוכים מהמוגדר בחוק היא עבירה על החוק. עיקרי תקנות השכר עבור עובדים זרים הם:

  • עובד זר יקבל שכר שאינו נופל משכר המינימום בישראל.
  • שכרו של העובד ישולם עד ל 9 בחודש, במזומן, או על פי הסכמת העובד בצ'ק או העברה בנקאית.
  • דמי הבראה – עובד זר זכאי לימי הבראה המחושבים בכפולות של שכר ימי עבודה, על פי מספר השנים בהן הוא מועסק: שנה ראשונה – 5 ימים, שנתיים – 6 ימים, 4-10 שנים 7 ימים.
  • במידה והמעסיק מספק לעובד מזון ומצרכים, הוא רשאי, בהסכמת העובד, לשלם עד 10% משכר העובד במזונות ומשקאות, למעט משקאות אלכוהוליים.

 

ניכויים ותנאים סוציאליים

 

מעסיק מחויב להפריש תשלומים עבור ביטוח לאומי ופנסיה לעובד, כמו כן מעסיק רשאי לנכות משכרו של העובד תשלום עבור מגורים ותנאי מחייה. המעסיק יכול לנכות תשלומים אלו משכר העובד, בתנאי שהעובד נתן את הסכמתו, ושסכום הניכויים אינו עולה על 25% משכרו של העובד. בנוסף להפרשות לביטוח לאומי ופנסיה לעובד, על המעסיק לדאוג שיהיה לעובדיו ביטוח עובדים זרים, שכן במקרה של תאונה, פציעה או מחלה, הביטוח הלאומי לא יכסה את כל הוצאותיו של העובד. במקרה זה, רכישת פוליסת ביטוח עובדים זרים היא אינטרס של המעסיק והעובד כאחד.

 

תנאי מחייה

 

על פי החוק, מעסיק חייב לספק לעובד זר תנאי מגורים הולמים הכוללים שטח לינה של 4 מ"ר לפחות, שירותים ומקלחות קרובים, שהגישה אליהם נוחה ובטוחה, מקרר, חשמל, חימום ואוורור, שטח אחסון פרטי, ועוד. עובד זר זכאי ליום מנוחה שבועי, על פי מנהגיו (שישי, שבת או ראשון) ועל פי בחירתו. כמו כן עובד זר זכאי לחופשה שנתית, ולתשלום עבור 9 ימי חופשת חג – יהודיים או אחרים, על פי בחירתו.

 

אנושיות

 

באופן כללי, ניתן לסכם את תקנות עובדים זרים בכך שהמעסיק נדרש ומחויב על פי החוק לנהוג בעובדים הזרים בכבוד המגיע לכל בן אנוש, ולספק להם תנאי מחייה ועבודה שיכבדו את המעסיק, את העובד ואת העבודה. בכדי להבטיח העסקה הוגנת, ובכדי להגן על עצמכם מתביעות, קנסות ועונשים, דאגו לספק לעובדים זרים תנאי מגורים ומחייה הולמים, שכר נאות, ופוליסת ביטוח עובדים זרים, שתעניק להם כיסוי וביטוח רפואי.

 

מידע מקצועי נוסף שעשוי לעניין אתכם – בקליק:

מה מספרים הלקוחות שלנו

נעה צדיק
נעה צדיק
2021-08-22
תותח!!
תום רז
תום רז
2021-06-07
צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
erez rrr
erez rrr
2021-06-07
שירות מצויון. שירה, את אלופה.
Rute pacheco
Rute pacheco
2021-06-06
אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
Shulamit Avraham
Shulamit Avraham
2021-04-22
תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
Канал ПозитиФФчик
Канал ПозитиФФчик
2021-04-13
מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
braa esa37
braa esa37
2021-02-12
מומלץ בחום.