10 כללי זהב ליישום בהליך גירושין

הדייט הראשון, הפרפרים בבטן, הצעת הנישואין, ההתרגשות וההכנה לפני החתונה, היום המאושר בחייכם, חגיגה אחת גדולה בדרך להקמת משפחה.

כל אלה הפכו להיות לזיכרונות ישנים מלאי כאב שאתם רוצים לשכוח, מנסים להדחיק בכוח.

אם קראתם את השורות הללו והרגשתם צביטה בלב וכאב בבטן, אנחנו מבינים אתכם לגמרי. קיבלתם החלטה להתגרש וזו לא החלטה קלה. מאחוריה עומדים חששות ופחדים מפני העתיד לבוא. איך לא תקרסו כלכלית? מה יהיה עם הילדים? מה יגידו בני המשפחה וחברים? האם כבר כדאי לחפש זוגיות חדשה?

הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת הוא שאתם לא לבד. כאן בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה, להחזיק לכם את היד ולהוביל אתכם לתהליך שיהיה קצר ככל הניתן בו נשמור על כל הזכויות שלכם. כדי שתוכלו לבנות חיים חדשים, טובים ומאושרים יותר.

על מנת שהדברים יהיו ברורים יותר, כתבנו עבורכם עשרה כללי זהב אותם כדאי לכם ליישם:

* שימו בצד את הבושה. במהלך העשורים האחרונים שיעור הגירושין בישראל עלה בהדרגה. הממוצע הנוכחי עומד על כ-16 אלף זוגות מתגרשים בכל שנה. למרות שאפשר לחשוב כי כל הזוגות המתגרשים נמצאים באותה הסירה, בפועל כל מקרה שונה לחלוטין האחד מהשני.

*האנשים החשובים ביותר בהליך גירושין הם הילדים שלכם ואין זה משנה בני כמה הם. פרידה של הורים ושבירה של התא המשפחתי תטלטל אותם נפשית. כדי שהפגיעה תהיה קטנה ככל האפשר, אל תערבו אותם בסכסוך שלכם ולא משנה מה או מי הוביל לפרידה.

אנחנו יודעים, ברגעי התסכול כאשר האמוציות משחקות תפקיד ראשי קשה מאוד לנהוג בשיקול דעת, אבל תנשמו עמוק וזיכרו: הילדים לא אשמים בפרידה ואסור להשתמש בהם ככלי ניגוח האחד בשני.

דבר נוסף חשוב ביותר, הילדים הם לא הפסיכולוגים שלכם. רוצים לשפוך את הלב? אפשר לפנות אל גורמים מקצועיים הנוגעים בדבר או לשוחח איתנו, גם בשביל זה אנחנו פה עבורכם.

*כיוון שמדובר בתהליך הגורר עימו סערת רגשות, חשוב מאוד שלא תעשו אף צעד לבדכם. יחד עם זאת אל תחפשו לקבל עצה שהיא לא על ידי גורם מוסמך ומקצועי. זה עלול לעלות לכם ביוקר.

רק לעורכי דין המתמחים בדיני משפחה שאינם מעורבים רגשית יש את כל הידע המקצועי מה להגיד וכיצד לפעול לכל אורך הדרך. לא אף אחד אחר.

כמו כן מומלץ לפנות אלינו כמה שיותר מוקדם. עוד לפני שהצהרתם בפני בן/בת הזוג שלכם על הרצון שלכם להתגרש.

*רגע לפני שהליך הגירושין יוצא לדרכו, תדאגו לצלם ולשמור את כל המידע והמסמכים הקיימים בנוגע לנעשה בחשבון הבנק המשותף שלכם, של כרטיסי האשראי והנכס המשותף (או יותר).

תהיו במעקב צמוד אחר כל פעולה שנעשית בחשבון ובכרטיסים לאחר מכן. כדי למנוע עוגמת נפש ובעיות עתידיות, אתם יכולים לפנות אל סניף הבנק וחברות האשראי המשותפים ולבקש בצורה חד משמעית כי מהיום והלאה כל חיוב בחשבון יוכל להתבצע אך רק בהסכמת שני בעלי החשבון.

כדאי מאוד לתעד ולשמור הכספת חפצים יקרי ערך הנמצאים בבית. בין אם מדובר בחפץ סנטימנטלי קרוב לליבכם או תכשיטים, כלי כסף וזהב.

*הימנעו מלשוחח בטלפון או עם גורמים שאינם מייצגים אתכם בדרכי הפעולה.

כל הנעשה סביב הרצון שלכם להתגרש, או בכל הנוגע להליך הגירושין לאחר שזה יצא לדרכו. כל אחד הוא בגדר חשוד עד לסיום סופי של התהליך.

מספיק לקרוא ולראות בערוצי החדשות כיצד מופעלים כיום תוכנות ריגול והאזנה דרך מכשיר הטלפון האישי ובדרכים נוספות. זה יכול לקרות גם לכם. לכן עדיף לשמור את הדברים עמוק בלב גם אם מאוד בוער לכם לשתף.

*במידה והחלטתם להתגרש לא רק בגלל שהאהבה כבתה לה, אלא בגלל בגידה, אלימות פיזית או נפשית, מומלץ לבצע עבודת שטח מקדימה.

זה אומר לאסוף ראיות היכולות להעיד על הפגיעה בכם. תמונות מפלילות, צילום של הודעות וואטסאפ בטלפון. פירוט שיחות של בן/בת הזוג. מכתבים, הקלטות וצילומי וידאו המתעדים את הפגיעה. ניתן להיעזר בשירותיו של משרד חקירות שיעזור לכם במעקב ובהקלטות.

*איפוק הוא כוח. כאשר יוצאים להליך גירושין אפשר לקחת בחשבון שני תרחישים:

התרחיש הראשון האידיאלי הוא פרידה יפה ומכובדת בין שני הצדדים. בראש ובראשונה כדי לשמור על הילדים, ובסופו של דבר לא מדובר בסוף העולם.

קורה שמערכת היחסים עלתה על שרטון ואין דרך חזרה. אפשר ואחד או שני בני הזוג רוצים לשנות את חייהם, הכל בסדר ומותר לעשות.

תרחיש שני הוא שתצא לדרך "מלחמת עולם שלישית". זה אומר שהצד השני ינסה להוציא אתכם מהכלים על ידי פרובוקציות של קללות, איומים ועוד.

הדבר הכי חשוב במצב שכזה הוא קודם כל לתעד הכל ובעיקר להיות מאופקים.

אומנם קשה מאוד לעמוד בצד ולא להגיב, אבל עדיף כי כך תנהגו. שלא יעלה לכם לראש לרצות לנקום בדרך אחרת (לפרסם פרטים לא נעימים ברשת חברתית. לשלוח מידע לא מכבד אל מקום העבודה של בן/בת הזוג וכד') זו תהיה טעות גדולה מצידכם.

זיכרו, איפוק הוא כוח וכדאי לשמור את כל הכוחות שלכם ולנתב אותם למקומות הנכונים והבריאים, במיוחד בהליך כה סוער מבחינה רגשית.

*לאורך הליך הגירושין אתם תמצאו את עצמכם נדחקים אל הקיר, מטאפורית ואולי אף פיזית. פעם נוספת, אסור לכם להגיב או לפעול באלימות בכלל!

מעבר לאפשרות שאפשר ויפתח נגדכם תיק פלילי, אתם תפסידו נקודות זכות נוספות. אם בכל הנוגע למשמורת על הילדים, איסור להגיע אל בית המגורים שלכם ועוד.

במידה ובן/בת הזוג התקיפו אתכם פיזית, מהרו אל תחנת המשטרה הקרובה אל ביתכם והגישו תלונה.

אל תגישו תלונת שווא בגין אלימות רק כדי לנקום או ככלי הרתעה. גם במקרה שכזה אתם מסתכנים בפתיחת תיק פלילי כנגדכם ולכך יש השלכות מרחיקות לכת.

*הגיע הזמן לעדכן את הצוואה שלכם.

אומנם הליך גירושין יכול להיות מכאיב, אך בדרך כלל זה רק הלב שמדמם והחיים ממשיכים. יחד עם זאת כדי להיות מוכנים לכל מקרה.

אם לא עשיתם עדיין צוואה, זה הזמן לעשות. במידה ויש לכם צוואה ישנה כדאי לשנות אותה בהתאם למציאות החדשה. זה אומר לבנות תוכנית שתשמור על האינטרס הכלכלי של הקרובים לכם במקרה של מוות. הילדים או ההורים שלכם.

*על פי מחקרים שנעשו נמצא כי אחד החששות הגדולים שעולים בקרב זוגות מתגרשים נוגע לפן הכלכלי. לכן לא פעם השיקול הכספי גורם לקבלת החלטות מוטעית. למשל, בחירה של עורך דין זול יותר או ניסיון לייצוג עצמי בלי ליווי מקצועי. נכון, ברחבי האינטרנט ישנן כמויות אינסופיות של מידע מה כדאי וצריך לעשות כדי להתגרש ולצאת מנצחים. החל מהסכמי גירושין מוכנים והדרכה כיצד כדאי לחלק את הרכוש, לפרק את השיתוף בנכסים ומתי לראות את הילדים, קרי הסדרי השהות. אבל אם לרגע אחד תבחרו בדרך הזו אתם עלולים לשלם ביוקר.

אנחנו לא כאן כדי לייפות את הדברים בכוח, הליך גירושין הוא לא הליך זול. יחד עם זאת הוא גם לא אמור לקרוע לכם את הכיס במידה ופועלים נכון.

לצד ההמלצות הקודמות שלנו גם זו רשומה באותיות של זהב. אל תתפשרו על עורכי דין לא מנוסים או כאלה שדמי השירות שלהם נמוכים במיוחד. עדיף גם שלא תייצגו את עצמכם בבית המשפט או מול עורכי הדין מהצד השני.

תנו את המושכות לעורכי דין מנוסים ובעלי רזומה לייצג אתכם. תסמכו עליהם. תנו להם לעשות את העבודה ותיישמו בפועל כל דרישה ובקשה שלהם. זו הדרך הנכונה ביותר לסיים הליך גירושין בדרך המהירה והחלקה ביותר, ולשמור על האינטרסים החשובים שיאפשרו לכם לפתוח דף חדש ולצאת מהאירוע מחוזקים.

אתם מוזמנים לפנות למשרדנו בכל עת ולקבל את הטיפול המשפטי המקצועי, הדיסקרטי והאנושי ביותר עבורכם בסיטואציה לא קלה זו.

מה מספרים הלקוחות שלנו

נעה צדיק
נעה צדיק
2021-08-22
תותח!!
תום רז
תום רז
2021-06-07
צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
erez rrr
erez rrr
2021-06-07
שירות מצויון. שירה, את אלופה.
Rute pacheco
Rute pacheco
2021-06-06
אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
Shulamit Avraham
Shulamit Avraham
2021-04-22
תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
Канал ПозитиФФчик
Канал ПозитиФФчик
2021-04-13
מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
braa esa37
braa esa37
2021-02-12
מומלץ בחום.