גירוש בת זוג זרה מישראל – דרכי ההתמודדות

כיצד יש לפעול אם בן/בת הזוג שלכם קיבלו צו גירוש מישראל? להלן נסביר על הליך הגירוש וכיצד יש לפעול כדי להתמודד איתו באופן יעיל וללא בזבוזי זמן:

לאדם המועמד לגירוש מישראל זכויות על פי החוק, אך לעתים קרובות חוסר הידע והזמן הקצר מרגע המעצר ועד לגירוש גורמים לו או לקרוביו שלא ליישם אותן מול רשויות האכיפה, כשברוב המקרים ניתן לעכב את הגירוש מהארץ, להקל את ההליך ואף למנוע את הגירוש המיידי, וכן למנוע נזקים בעתיד למעמדה האזרחי של בת הזוג בשל הגירוש.

כידוע, בן/בת זוג זרים של אזרח ישראלי צריכים לעבור הליך חוקי להסדרת מעמדם האזרחי בישראל, בין אם הם נשואים לישראלי או ידועים בציבור שלו, גם אם הם שוהים באופן בלתי חוקי בישראל. לצורך הסדרה חוקית של  חיי הזוגיות – על בן הזוג הישראלי להזמין את בת זוגו מחו"ל, לפתוח "תיק חיים משותפים", להגיש מסמכים בעלי אישור רשמי בין לאומי (אישור אפוסטיל) המעידים על מעמד בת הזוג בארץ המוצא, מצבה המשפחתי, תעודת יושר ועוד.

במידה ובת הזוג היא שוהה בלתי חוקית ונתפסה ע"י רשויות החוק – היא תעבור הליך מהיר של בירור עובדתי על מעמדה, מצבה בישראל ובמדינת המוצא שלה, ותועמד לגירוש מהארץ, בהליך מהיר יחסית.

מאחר וישנם נתונים רלוונטיים בהם הרשות מתחשבת ומחויבת להם עפ"י דין, חשוב להתייעץ עם משרד עו"ד המתמחה במעמד אזרחי ובזכויות נתינים זרים המועמדים לגירוש.


    לייעוץ מקצועי מעו"ד דוד אנג'ל, העוסק בתחום בהצלחה מזה 20 שנה, התקשרו עכשיו ל- 072-2160056,
    או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

    מידע כללי על הליך הגירוש אחרי המעצר

    אם בת הזוג הזרה נתפסה ע"י שוטרי משטרת ההגירה ללא מסמכי שהייה חוקיים, היא תעוכב  ותיעצר באשמת שהייה בלתי חוקית בישראל.

    במידה ובת הזוג היא מסתננת שנכנסה לישראל שלא דרך מעבר גבול ידון ויכריע בעניינה ביה"ד לביקורת משמורת, ובמידה ונכנסה כחוק לישראל אך אשרת השהייה שלה פקעה, יכריע בעניינה הגורם המוסמך מטעם רשות האוכלוסין וההגירה שבמשרד הפנים. על החלטות שני הגורמים ניתן לערער בפני בית המשפט לעניינים מנהליים.

    לאחר המעצר באשמת שהייה בלתי חוקית, תעבור בת הזוג חקירה ראשונה ע"י גורם מוסמך מטעם ראש מדור זרים, כדי לברר היכן שהתה, אצל מי עבדה, מדוע נשארה בישראל אחרי פקיעת האשרה וכו' והאם יש בעניינה נסיבות מיוחדות, כמו סכנה לחייה או לביטחונה בארץ מוצאה.

    במידה והעבירה היחידה של בת הזוג הזרה היא שהייה בלתי חוקית בישראל – רמ"ד זרים מחויב להעביר את הדיון וההכרעה בדבר גירושה מישראל למשרד הפנים.

    לאחר מכן תועבר בת הזוג כדרך כלל לאחד ממתקני המעצר לשוהים בלתי חוקיים אשר נמצא באזור בו היא נעצרה.

    מתקני המעצר של שוהים בלתי חוקיים בישראל הם:  מתקן סהרונים הממוקם בנגב בגבול עם מצרים, מתקן גבעון בעיר רמלה, או מתקן יהלו"ם בנמל התעופה בן גוריון בלוד. במתקנים אלו אגף נפרד לנשים ולגברים.

    מתקן המעצר יהלו"ם משמש בעיקר לקליטת למשפחות זרות ששהייתם בישראל אינה חוקית, ולמסורבי כניסה לישראל שגירושם הצפוי מישראל הוא עניין של ימים ספורים בלבד.

    במתקני המעצר עוברת בת הזוג שימוע נוסף בו ניתנת לה אפשרות לחתום על הסכמה לגירוש מישראל תוך 72 שעות.

    ככלל, יש לבקש להתייעץ בדחיפות עם עו"ד בתחום לפני הסכמה או דחייה של הצעת גירוש בהסכמה.

    לבת הזוג הזרה שהסתננה לישראל יש זכות לעמוד תוך ארבעה ימים ממעצרה (96 שעות) בפני דיין של בית הדין לביקורת משמורת, המוסמך לעכב גירוש או להוציא צו גירוש, ושבפניו תוכל להסביר את הסיבות לשהייתה הבלתי חוקית בישראל, ואם אינה יכולה לחזור לארץ המוצא שלה עקב סכנה לביטחונה או לבריאותה האישיים ולהגיש מסמכים התומכים בטענותיה.

    במידה והגורם המוסמך במשרד הפנים או דיין בית הדין לביקורת משמורת מוציאים צו גירוש מישראל – יש להגיש ערעור על ההחלטה בפני בית המשפט לעניינים מנהליים שבאזור מתקן המעצר.


      לייעוץ מקצועי מעו"ד דוד אנג'ל, העוסק בתחום בהצלחה מזה 20 שנה, התקשרו עכשיו ל- 072-2160056,
      או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

      זכויות העומדות לנתין/ה זר/ה המועמד/ת לגירוש מישראל

      – נתינ/ה זר/ה יכול/ה להגיש בקשה לוועדת חריגים במשרד הפנים, אשר תבחן את המקרה בעניינה. לדוגמא: נתינה זרה מרוסיה אשר תמכה בגלוי במשטר באוקראינה במהלך המלחמה ונמלטה לישראל, וצפויה לעמוד בפני גזר דין מוות/מאסר לשנים ארוכות בכלא אם תשוב לרוסיה. בסמכותה של הוועדה לאשר את שהייתה בישראל של הנתינה האוקראינית עד להסדרת מעמדה החוקי.

      – נתינה זרה המקבלת טיפול רפואי מציל חיים בישראל, שאין אותו בארץ המוצא שלה – עשויה להימצא זכאית למעמד מטעמים הומניטריים בישראל כדי שתוכל להמשיך לקבל את הטיפול הרפואי מציל החיים בישראל.

      – נתינה זרה זכאית להגיש צו מניעה זמני לבית דין לביקורת משמורת למניעת גירושה המידי עד לדיון בעניינה בבית המשפט לעניינים מנהליים, וכן בקשה לשחרורה, בערבותו של בן זוגה/ קרוב משפחתה עד לדיון בערעור.

      – תנאי המעצר של נתינים זרים קבועים בחוק הישראלי וקובעים זכויות לתנאי מעצר; זכות לשהות מחוץ לתא, תאי מעצר עם מספר מקסימלי של עצורים, מיטה לכל עציר וכו'.

      ידיעת הזכויות עוד לפני מעצר לקראת גירוש ואף במהלכו עשויה לחסוך זמן יקר ולהקטין את הנזקים העלולים להתרחש בעתיד במקרה של גירוש מישראל בפועל.

      גם אם הגירוש בלתי נמנע, חשוב לחשב את המהלכים קדימה ולהגיע להסכמות עם הרשות עוד לפני הגירוש, כמו אי החתמת הדרכון בחותמת גירוש, חתימה העלולה לפגוע במעמד בת הזוג בכל מדינה אליה תישלח, בפרט כשהעבירה היחידה שבשלה גורשה מישראל היא שהייה ללא רשות.

      חוויתם מקרה של גירוש בת זוג זרה מישראל? אתם חוששים ממקרה פוטנציאלי של גירוש כזה?  פנו למשרדנו באופן מיידי לקבלת ייעוץ וייצוג חיוני בעניין ביטול גירוש בת זוג מישראל. אנו נעשה את מרב המאמצים לסייע לכם בפתרון הבעיה.

      מה מספרים הלקוחות שלנו

      נעה צדיק
      נעה צדיק
      2021-08-22
      תותח!!
      תום רז
      תום רז
      2021-06-07
      צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
      erez rrr
      erez rrr
      2021-06-07
      שירות מצויון. שירה, את אלופה.
      Rute pacheco
      Rute pacheco
      2021-06-06
      אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
      Shulamit Avraham
      Shulamit Avraham
      2021-04-22
      תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
      Канал ПозитиФФчик
      Канал ПозитиФФчик
      2021-04-13
      מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
      braa esa37
      braa esa37
      2021-02-12
      מומלץ בחום.