ביטוח עובדים זרים בתחום הבניה

לאור הסכסוך המתמשך של מדינת ישראל עם הרשות הפלשתינאית, עובדים זרים ומהגרי עבודה החליפו את מקומם של פועלים פלשתינאים רבים. מספרם הגבוה של עובדים זרים חוקיים ולא חוקיים, בענפים שונים בשוק, וביניהם ענף הבנייה, חייב את רשויות החוק לתת את דעתם על הסדרת העסקת עובדים זרים. במסגרת ניסיונות ההסדרה חוקקו חוקים ותקנות המחייבים מעסיקים לדאוג לתנאי ביטוח בסיסיים עבור העובד הזר.

 

דרישות החוק

על פי החוק בישראל, מעסיק עובדים זרים מחויב לרכוש עבורם ביטוח בריאות, שכן הם אינם אזרחי  המדינה, ואינם זכאים לביטוח בריאות ממלכתי כמו כל אזרח ישראלי. בנוסף, מחויב מעסיק עובד זר להפריש עבורו תשלומים לביטוח לאומי. מה כוללים הביטוחים עבור העובד הזר, מה חובת המעביד, וממה כדאי להישמר – על כך בשורות הבאות.

 

ביטוח בריאות

 ביטוח בריאות עבור עובדים זרים מכסה שורה ארוכה ומפורטת של מקרים, למעט טיפולי פוריות, בדיקות גנטיות, לידה, טיפול באין אונות, אשפוז סיעודי, מחלה קיימת, תאונות דרכים, ותאונות עבודה. המעסיק מחויב לרכוש  פוליסת ביטוח בריאות עבור העובד, וניתן לרכוש הרחבות לפוליסת הבסיס, שמרכיביה קבועים על פי חוק.

 

ביטוח לאומי

 כל מעסיק עובד זר מחויב להפריש עבורו תשלומים לביטוח לאומי. הביטוח הלאומי עבור עובד זר כולל ביטוח נפגעי עבודה, פשיטת רגל וביטוח אמהות.

קנסות

 מעסיק שלא דאג להסדיר את נושא ביטוח הבריאות וביטוח לאומי עבור עובד זר נחשב למי שעובר על החוק, וצפוי לקנסות ועונשים, העלולים להגיע לסכומים של עשרות אלפי שקלים, ואף לתקופות מאסר. בנוסף לכך, במקרה של תאונה או פציעה, הוא עלול למצוא עצמו חשוף לתביעות בסכומים גבוהים. חשוב להסדיר את נושא ביטוח בריאות וביטוח לאומי, גם כשמדובר בעובד זר ללא רישיון עבודה, וגם כאשר מדובר בעובד שאינו עובד אצלכם במשרה מלאה. מבחינת החוק כל עובד זר שאתה מעסיק – מוטלת עליך החובה לדאוג לבטחו.

 

ביטוח קבלן

 גם אם טרחת והסדרת את נושא הביטוח הרפואי והביטוח הלאומי עבור עובד זר, עדיין יש מקרים שהביטוח הלאומי והביטוח הרפואי לא יתנו עבורם כיסוי הולם. בכדי להגן על עצמך מפני תשלומים גבוהים במקרים מצערים של תאונה, מוות או פציעה, כדאי לרכוש ביטוח קבלנים מקיף, שיכסה את החבות שלך כקבלן המעסיק עובד זר בענף הבנייה.

 

ייעוץ מקצועי

 בכדי להגן על עצמך, ולוודא שאתה פועל על פי החוק בהעסיקך עובדים זרים בענף הבנייה, כדאי להיוועץ בעורך דין מומחה לענייני העסקת עובדים זרים. משרד עורכי דין דוד אנג'ל מתמחה בנושאי הגירה ועובדים זרים, ונשמח לייעץ וללוות אותך כך שתוכל להיות בטוח שאתה מעסיק עובדים זרים בענף הבנייה על פי כל החוקים והתקנות, וכי אינך נמצא בסיכון לתביעות , קנסות, ועונשים. למענה על שאלות, ולקביעת פגישה התקשר 072-2232893, או השאר פרטיך באתר, ונשוב אליך בהקדם האפשרי.

 

מה מספרים הלקוחות שלנו

נעה צדיק
נעה צדיק
2021-08-22
תותח!!
תום רז
תום רז
2021-06-07
צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
erez rrr
erez rrr
2021-06-07
שירות מצויון. שירה, את אלופה.
Rute pacheco
Rute pacheco
2021-06-06
אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
Shulamit Avraham
Shulamit Avraham
2021-04-22
תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
Канал ПозитиФФчик
Канал ПозитиФФчик
2021-04-13
מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
braa esa37
braa esa37
2021-02-12
מומלץ בחום.