קבלת היתרים לעובד זר בסיעוד

הקדמה

כאשר מצבו הבריאותי של בן משפחה מתדרדר והוא הופך לסיעודי, יש הכרח למצוא פתרון טיפולי עבורו. אם אינכם מעוניינים לאשפז את יקירכם במוסד סיעודי, יהיה עליכם לדאוג להסדרת אישור העסקה לעובד זר סיעודי, שיוכל להעניק לו את הטיפול הדרוש בביתו. המהלך הוא בירוקראטי, ומי שמוצא עצמו חסר אונים מול תהליכים מסוג זה – מומלץ שיסתייע במשרד עורכי דין או בעמותה, המסייעים לאזרחים לקבל את ההיתרים המיוחלים. פנייה לגורם מקצועי לסיוע וזירוז ההליך מומלצת במיוחד כאשר יש צורך בהשגת היתר העסקה במהירות עקב התדרדרות לא צפויה.

הגשת בקשה

את היתר ההעסקה של העובד הזר מעניקה לשכת האוכלוסין וההגירה, אליה יש לשלוח טופס בקשת העסקה, התחייבות מעסיק, וטופס ויתור סודיות. מתן ההיתר מאגף ההיתרים יאפשר לכם להמשיך לשלב הבא, שהוא איתור מטפלים סיעודיים מתאימים דרך הלשכות הפרטיות וחברות ההשמה לעובדים זרים, המאושרות על ידי רשות האוכלוסין וההגירה. במידה והמטופל אינו כשיר להיות המעסיק, יש להסדיר מראש אפוטרופסות, לקבוע מי יחשב למעסיקו של  העובד הזר, ולצרף את המסמכים המתאימים לטופסי הבקשה.

זכאות

היתר העסקת עובד זר יינתן בהתאם לעמידה בתנאי הזכאות, ובמקרים רבים תידרש בדיקה להערכת תפקודו של המבקש, על מנת שניתן יהיה לקבוע כי הוא מתאים להגדרה של אדם סיעודי, ולכן זכאי להיתר העסקה של עובד סיעודי. בנוסף לכך, אם אדם שוהה במוסד סיעודי, הוא אמור לקבל את כל השירותים הסיעודיים מן המוסד בו הוא נמצא, ולכן לא יקבל היתר העסקה עצמאי.

תחילת הדרך

קבלת היתר ההעסקה היא רק תחילת הדרך, שכן לאחר קבלת ההיתר יהיה עליכם למצוא עובד סיעודי זר בעל אישור שהייה ועבודה בישראל. את מלאכת הבאת מטפלים סיעודיים זרים והסדרת העסקתם על פי החוק מבצעות חברות ולשכות פרטיות, המאושרות על ידי משרד האוכלוסין, ואשר רשימה מעודכנת שלהן ניתן למצוא באתר של רשות האוכלוסין וההגירה.

ללכת על בטוח

כמובן שכל אזרח יכול להגיש בקשה להיתר העסקת עובד זר, ואם הוא זכאי, סביר להניח שהבקשה תאושר. יחד עם זאת, התהליך שנראה פשוט למי שמיומן בהגשת בקשות להיתרים ובעבודה מול לשכת האוכלוסין, עלול להיות פחות נהיר עבור אזרח מן השורה. מטבע הדברים, חלק מאיתנו מסתדרים מצוין עם טפסים וביורוקרטיה, בעוד שאחרים מתקשים למצוא את ידיהם ורגליהם בסבך המסמכים, התקנות והדרישות. אם אינכם חשים בנוח עם התהליך, עשו לעצמכם טובה גדולה, ופנו מראש לאנשי מקצוע שיסייעו לכם בקבלת ההיתרים והאישורים. התמורה בהחלט שווה את ההשקעה הכספית, שכן כך ההליך יהיה מהיר ומסודר יותר, וכמו כן, עורך דין מומחה בנושא ידאג למצות את כל זכויותיכם. משרד עורכי דין דוד אנג'ל מתמחה בטיפול בבקשות להיתר עבודה עבור עובדים זרים סיעודיים, צוות המשרד בעל ניסיון רב בתחום, ויטפל בבקשתכם ביעילות ובמהירות האפשריות.