ביטוחי בריאות לעובדים זרים

להבדיל מעובדים מקומיים בעלי אזרחות ישראלית, העסקת עובד זר מחייבת את המעסיק לעשות ביטוח בריאות. עובדים זרים אשר מגיעים ומועסקים בישראל במקצועות כגון בנייה, סיעוד, חקלאות ועוד זכאים לביטוח בריאות בסיסי מטעם המעסיק שלהם. אם אתה מעסיק עובדים זרים תוכל לקבל במאמר סקירה של פוליסת הביטוח והחוקים שעליך לעמוד בהם.

כיסויי בריאות לעובדים זרים

על פי חוק, כל עובד זר אשר אינו תושב המדינה אינו זכאי לזכויות ביטוח בריאות בסיסיות על פי חוק בריאות ממלכתי. לכן, המחוקק קבע כי מעסיקים של עובדים זרים, ידרשו לרכוש ביטוח בריאות פרטי על חשבונם.

ביטוח הבריאות של העובד חייב לעמוד בתנאי צו העובדים הזרים וחייב לכלול את הטיפולים הבאים בפוליסת הביטוח של העובד:

  1. כיסויים בסיסיים – פוליסת ביטוח בריאות בסיסית לעובד זר חייב לכלול שלל כיסויים בסיסיים החל מניתוחים, ביקור אצל רופאים מומחים, ביקור בחדר מיון, אשפוז, רפואת שיניים (עזרה ראשונה), הליכון, כסא גלגלים, בדיקת הדמיה ועוד.
  2. כיסויים אופציונליים – על פי החוק, אין חובה לכלול בפוליסה כיסוי במקרה של תאונת דרכים, לידה, שירותי סיעוד באשפוז או טיפולי פוריות ולידה.

חשוב לדעת כי להבדיל מפוליסות ביטוח חיים לישראלים, ביטוח סיעודי או ביטוח מנהלים, פוליסת ביטוח בריאות לעובד זר אינה דורשת תקופת הכשרה והכיסוי תקף כבר מרגע העברת התשלום לחברת הביטוח והנפקת הפוליסה. בנוסף, כדאי לדעת כי פוליסת הביטוח הפרטית לא מכסה את העובד בפני תאונות עבודה (חלילה במקרה של תאונה, מימון הטיפולים, שיקום והחלמת העובד יעשה על ידי המוסד לביטוח לאומי).

מעסיקי עובדים זרים יכולים להשתמש באתר הר הביטוח של משרד האוצר, אשר מאפשר  לצפות ולעקוב אחר כלל הפוליסות והביטוחים אשר קיימים לעובד ולבצע את ההשלמות וההתאמות הדרושות על מנת לעמוד בחוק. כל פוליסת ביטוח לעובד זר תקפה לתקופה של שנה בלבד – לכן, תהליך החידוש צריך להתבצע 3 חודשים לפני סוף תקופת הביטוח.

לסיכום, מעסיק אשר לא יבטח את עובדיו הזרים, צפוי לקנסות, עונשים ואף לתקופת מאסר של עד חצי שנה. למען השקט הנפשי מומלץ להסדיר את הכיסויים הנחוצים לעובדים זרים.

מה מספרים הלקוחות שלנו

נעה צדיק
נעה צדיק
2021-08-22
תותח!!
תום רז
תום רז
2021-06-07
צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
erez rrr
erez rrr
2021-06-07
שירות מצויון. שירה, את אלופה.
Rute pacheco
Rute pacheco
2021-06-06
אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
Shulamit Avraham
Shulamit Avraham
2021-04-22
תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
Канал ПозитиФФчик
Канал ПозитиФФчик
2021-04-13
מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
braa esa37
braa esa37
2021-02-12
מומלץ בחום.