היבטים שונים בהגירת ילדים ונוער לישראל

הגירה לארץ חדשה היא תהליך מורכב נפשית, כלכלית, ופיזית, בין אם ההגירה מתרחשת מתוך בחירה ורצון לחיות חיים טובים יותר במקום אחר, ובין אם בלית ברירה כאקט של הישרדות ויציאה ממקומות בהם החיים בלתי נסבלים עבורך. תהליך הקליטה קשה הן עבור בוגרים, והן עבור קטינים, ומאמרנו יעסוק בהיבטים שונים בסוגיית הגירת בני נוער וילדים לישראל.

 

ההיבט המשפטי

הליכי הגירה ועלייה לישראל קבועים בחוק, אשר כולל הטבות שונות לעולים, מומלץ לפנות לעורכי דין המתמחים בהם בכדי שיוכלו לסייע לכם לממש את זכויותיכם. בני נוער וילדים שעולים לישראל זכאים להטבות שונות, כגון תכנית חיסכון לכל ילד, סיוע לאמהות עולות חדשות וכן לאבות עולים שהם הורים יחידניים במימון משפחתונים ומעונות יום, הקלות בבחינות הבגרות, הקלות בבחינות תיאוריה של משרד הרישוי, ועוד. במקרה של הורה יחידני המבקש להגר לארץ, כאשר ההורה השני נשאר במדינת המקור, יש צורך בליווי משפטי מיוחד, שכן יש להתייחס לנושא ההורה השני, וזכויות המשמורת שלו.

 

קשיי הסתגלות

מעבר למדינה חדשה מאלץ את הילד להסתגל לסביבה אחרת, אקלים אחר, אוכל שונה, ושפה אחרת. עבור ילדים ובני נוער, השינויים עלולים להיות מטלטלים, אולם שימת לב לתחושותיו של הילד או הנער, שיחה על הקשיים, ומתן עידוד לפריקת המתחים יעזרו לקטינים לעבור את שלב ההסתגלות בהצלחה. אחרי הכול, ילדים ובני נוער ניחנו ביכולת התאוששות והסתגלות גבוהה, וכאשר מספקים להם את התמיכה והעידוד הנחוצים, הם יתמודדו עם הקושי בהצלחה.

 

ההיבט החברתי

השתלבות בתוך קבוצות ילדים ובני נוער קשה לכל מי שמצטרף מבחוץ, ועל אחת כמה וכמה למי שבא ממדינה זרה, עם קודים תרבותיים והתנהגותיים שונים. בני נוער וילדים המהגרים לישראל נדרשים לגלות כישורים חברתיים גבוהים על מנת להשתלב בסביבתם החדשה. התהליך אינו פשוט ובמידת והקושי גדול, ניתן ואף מומלץ להיעזר בשירותיהם של מטפלים רגשיים המתמחים בתחום, שיעזרו לקטין להשתלב בחברה החדשה.

 

לעבור את תהליך ההגירה בהצלחה

הגירה היא תהליך ארוך וקשה, במסגרתו הנער או הילד נדרשים להיפרד מכל ההרגלים, החברים, והנופים בהם גדלו, ולאמץ דרכי חיים חדשות. ההשתלבות במארג החברתי במדינה החדשה אינה עניין של מה בכך, וכל סיוע ועזרה מבורכים, לכן מומלץ לברר עם מומחים מה הן ההטבות המגיעות לילדים ולנערים המבצעים הגירה לישראל, וכיצד ניתן להיעזר בהן. עורכי דין מומחים לנושאי הגירה יכולים לסייע לכם לקבלת מלוא ההטבות המגיעות לילדיכם בכדי שהמעבר לישראל יתבצע בצורה החלקה ביותר האפשרית. בנוסף, ליווי פסיכולוגי עבור ילדים ונוער החווים קשיי הסתגלות קשים יכול לסייע רבות לעיבוד החוויות הרגשיות, לפריקת מתחים, ולעידוד התערות מהירה בחברה החדשה. עם השמחה והתקווה שטומנת בחובה התחלה של חיים במקום חדש, קיימים גם עצב וגעגוע לדברים שנשארו מאחור, ולכן אך טבעי שתקופת ההסתגלות תהיה לא פשוטה, אך בעזרת סיוע ועזרה, יוכל הילד או הנער להתמודד ולמצוא את דרכו בסביבה החדשה.

 

מה מספרים הלקוחות שלנו

נעה צדיק
נעה צדיק
2021-08-22
תותח!!
תום רז
תום רז
2021-06-07
צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
erez rrr
erez rrr
2021-06-07
שירות מצויון. שירה, את אלופה.
Rute pacheco
Rute pacheco
2021-06-06
אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
Shulamit Avraham
Shulamit Avraham
2021-04-22
תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
Канал ПозитиФФчик
Канал ПозитиФФчик
2021-04-13
מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
braa esa37
braa esa37
2021-02-12
מומלץ בחום.