מה חשוב לדעת כשמעסיקים עובדים זרים

העסקת עובדים זרים שלא כחוק עלולה לסבך אתכם עם הרשויות, ואף להוביל לקנסות ומאסר. אוכלוסיית העובדים הזרים היא אוכלוסייה מוחלשת, הזקוקה נואשות לשכר שהמעסיק הישראלי משלם, ולכן קל לנצל את העובדים הזרים, ולמנוע את זכויותיהם, על מנת שהמעסיק יוכל לשלם פחות. מצב זה מכריח את המדינה והרשויות לאכוף חוקים ותקנות, בכדי למנוע ניצול ולהבטיח תנאי העסקה הוגנים עבור כל עובד באשר הוא. על מה יש להקפיד בהעסקת עובד זר – הישארו עמנו ותלמדו.

יחס ראוי

עקרונית, עובד זר זכאי לתנאי עבודה זהים לאלו של העובד הישראלי, פירושו של דבר, שהוא זכאי לתשלום של לא פחות משכר המינימום, לימי חופשה שנתיים, דמי נסיעה והבראה, ביטוח פנסיוני, תשלום כנדרש בחוק עבור שעות עבודה נוספות, ופיצויי פיטורין. בנוסף,  כיוון שהעובד הזר עזב את ארצו, על המעסיק לספק לו מגורים הולמים וביטוח רפואי. לשם מניעת ניצול ויחס לא ראוי, על המעסיק לחתום על הסכם עבודה עם העובד הזר, הכולל את ימי המנוחה השבועיים, חופשות שנתיות, וחופשות חג.

ביטוח לאומי

מעסיק עובד זר מחויב לשלם עבורו תשלומים לביטוח לאומי, העובדים הזרים מבוטחים בביטוח לאומי עבור פגיעות בעבודה, פשיטת רגל של המעסיק, קצבת ילדים, וקצבת אמהות. המעסיק מחויב לדאוג לתשלום חודשי לביטוח לאומי עבור העובד, ולספק לעובד את מספר התיק שלו בביטוח לאומי, כך שיוכל לקבל את הסיוע המגיע לו, במידה ויזדקק לו. קיימים מקרים בהם ניתן לקבל פטורים והנחות בתשלומי ביטוח לאומי, ועורך דין מומחה לענייני מיסים יוכל לבדוק עבורך אם ניתן להפחית את תשלום הביטוח הלאומי.

מיסים והיטלים

על מעסיק עובד זר לשלם מיסים והיטלים עבור העובד הזר. על מנת שבתור מעסיק לא תשלם יותר ממה שאתה מחויב לשלם על פי החוק, כדאי לבצע לפנות אל עורך דין מיסים מומחה.

העסקה על פי חוק

בכדי להימנע מעבירה על חוקי העסקת עובד זר, ולהגן על עצמכם מפני קנסות או חלילה, מאסר, יש להכיר את החוק על בוריו, ולציית להוראותיו. בנוסף, העסקת עובד זר בהתאם לתקנות תבטיח כי לא תפגעו בזכויותיו כאדם, גם אם לא בכוונת מכוון. לכן, לטובתכם כמעסיקים וכבני אדם, ולטובתו של העובד, יש לפעול בהתאם לחוק, גם אם זה אומר שתצטרכו לשלם על העסקת העובד הזר.

ליווי ויעוץ מקצועי

חוק העסקת עובדים זרים, ותקנות המיסים הם סבך מפותל של הוראות, תקנות, פטורים, הקלות, קנסות והטבות. פנייה לשירותיו של עורך דין מיסים מקצועי, תבטיח לך שכמעסיק תמלא את כל חובותיך החוקיות, וכי תשלם כמה שפחות מיסים, במסגרת ההטבות וההקלות, התקנות והחוקים. בכדי להיות בטוח ומוגן, ובכדי שלא תשלם יותר ממה שאתה מחויב על פי חוק, פנה לעורך דין עובדים זרים מומחה שידריך וילווה אותך כנדרש.

מה מספרים הלקוחות שלנו

נעה צדיק
נעה צדיק
2021-08-22
תותח!!
תום רז
תום רז
2021-06-07
צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
erez rrr
erez rrr
2021-06-07
שירות מצויון. שירה, את אלופה.
Rute pacheco
Rute pacheco
2021-06-06
אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
Shulamit Avraham
Shulamit Avraham
2021-04-22
תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
Канал ПозитиФФчик
Канал ПозитиФФчик
2021-04-13
מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
braa esa37
braa esa37
2021-02-12
מומלץ בחום.