העסקת עובדים זרים בתחום הבנייה

ענף הבנייה הוא אחד התחומים בהם מועסקים עובדים זרים רבים, וכל קבלן או מעסיק המבקש להעסיקם נדרש למלא אחר התקנות ואחר לשון החוק בנושא העסקת עובדים זרים. המאמר הבא ידון בכמה סוגיות הנוגעות להעסקת עובדים זרים בענף הבנייה, מתוך תקווה שהדברים יבהירו מעט את הנושא.

 

תנאי קיום

 

לאחר ריבוי מקרי ניצול של עובדים זרים, חוקק חוק העסקת עובדים זרים, בו מפורטים התנאים בהם ניתן להעסיק עובד זר, והמחויבויות הבסיסיות של המעסיק כלפי העובד. קיימים נושאים משותפים לכל ענפי התעסוקה, ובנוסף, עבור כל מקצוע נוספו תקנות מיוחדות בהתאם לדרישות העיסוק. הדבר הראשון לו מחויב כל מעסיק, הוא הענקת תנאי מחייה הולמים לעובדים, בחוק מפורטות דרישות הדיור, השכר, שעות העבודה והתנאים הסוציאליים שהמעסיקים חייבים לספק לעובדים. אי מילוי אחר הוראות החוק מהווה הפרה ועבירה שהעונש עליה יכול להיות מאסר בפועל או קנס של עשרות אלפי שקלים.

 

תנאים סוציאליים

 

בנוסף לתנאי מחייה הולמים, על מעסיקו של עובד זר להפריש עבורו תשלומים לביטוח לאומי, מס הכנסה ופנסיה, וכן עליו לדאוג לעובד לביטוח רפואי. בנוסף יש להעניק לעובד ימי חופשה והבראה על פי המצוין בחוק, וכמו כן העובד זכאי ליום מנוחה בן 36 שעות בכל שבוע. יתירה מכך, המעביד מחויב לכבד את החגים הנהוגים במדינת המקור של העובד, ולהעניק לו ימי חופש בהתאם בכדי לאפשר לו לחגוג אותם כראוי.

 

ביטוח קבלנים

 

מומלץ לכל קבלן לרכוש ביטוח עבודות קבלניות, אשר יגן עליו מתביעות וקנסות, במקרה של קבלנים המעסיקים עובדים זרים הצורך בביטוח קבלנים עולה עוד יותר משום הנסיבות הייחודיות של העובד הזר. אם חלילה ארעה תאונה ועובד זר נפגע יש לדאוג להשבתו לארצו, לפיצוי הולם וכן הלאה, ואם אין לך ביטוח עבודות קבלניות, אתה עלול למצוא עצמך נדרש להוצאות שאינך יכול לעמוד בהן.

 

לעמוד בדרישות החוק

 

בכדי שלא תהיה חשוף לתביעות, קנסות ואף מאסר, חשוב למלא אחר דרישות חוק העסקת עובדים זרים. לצורך זה יש לפנות מבעוד מועד לעורך דין המתמחה בדיני עבודה ובהעסקת עובדים זרים שידאג לכל הדרוש כגון היתר להעסקת עובד זר. עורך דין מומחה ידריך אותך כיצד לענות על דרישות החוק, וימנע ממך לעשות טעויות שעלולות לעלות לך בכסף ועוגמה רבים. בנוסף, עורך דין מומחה לדיני חוזים ודיני עבודה ידאג לכך שפוליסת ביטוח הקבלנים שלך תכסה אותך בכל מקרה של תאונה, גרימת נזק בשוגג, מחלה של עובד וכן הלאה.

 

תן למומחים לעשות עבורך את העבודה

 

כשאתה מתלבט לאיזה עורך דין או סוכן ביטוח לפנות, בחר בבעלי מקצוע שהעסקת עובדים זרים הוא תחום ההתמחות שלהם. המומחיות והניסיון של סוכן הביטוח ועורך הדין שלך הם שיבדילו בין התמודדות מוצלחת עם אתגרים עתידיים ובין קריסה וחוסר יכולת להתמודד עם משברים. בכדי להיות על הצד הבטוח, פנה למומחים, והם כבר יעשו עבורך את העבודה.

מידע מקצועי נוסף שעשוי לעניין אתכם:

מה מספרים הלקוחות שלנו

נעה צדיק
נעה צדיק
2021-08-22
תותח!!
תום רז
תום רז
2021-06-07
צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
erez rrr
erez rrr
2021-06-07
שירות מצויון. שירה, את אלופה.
Rute pacheco
Rute pacheco
2021-06-06
אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
Shulamit Avraham
Shulamit Avraham
2021-04-22
תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
Канал ПозитиФФчик
Канал ПозитиФФчик
2021-04-13
מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
braa esa37
braa esa37
2021-02-12
מומלץ בחום.