תביעות דיני עבודה מצד עובדים זרים

לאחרונה חלה עלייה במספר תביעות דיני עבודה מצד עובדים זרים כלפי מעסיקים בענפים שונים. מדינת ישראל מחייבת מעסיקים לספק לעובדים תנאי מחייה ושכר הולמים, ומי שמפר את החוק צפוי לשלם על כך ביוקר. כיצד תגנו על עצמכם מפני תביעות, ומה יש לעשות כאשר מוגשת כנגדכם תביעה על ידי עובד זר – על כך בשורות הבאות.

העסקה על פי החוק

ראשית, אם אתם מתכוונים להעסיק עובד זר, עשו זאת על פי כל החוקים והתקנות. זה אולי יכריח אתכם לטפל בבירוקרטיה וניירת, ואולי לשלם לעובד מעט יותר ממה שהייתם רוצים, אך בסופו של דבר העסקה על פי החוקים והתקנות תועיל גם לכם וגם לעובד. בכדי לחסוך מעצמכם טעויות ובזבוז משאבי זמן ואנרגיה, מומלץ לפנות מראש לעורך דין מומחה לענייני עובדים זרים.

תנאים סוציאליים

עובד זר זכאי על פי חוק לביטוח בריאות, הודעה מראש על פיטורים או סיום עבודה, פיצויי פיטורים, הפרשות לפנסיה, ימי הבראה ומחלה ועוד. על המעסיק לדאוג למלא את כל זכויותיו של העובד, שכן מניעת זכויות מן העובד עלולה לעלות לכם בתביעות שיסתיימו בפסיקת תשלומים גבוהים לחובתכם. תשלומים אלו עלולים להיות גבוהים מיכולתכם הכלכלית, ולכן מוטב להימנע מהם בכל דרך אפשרית. גם במקרה זה, בכדי להיות בטוחים שאתם מבצעים את כל המוטל עליכם כמעסיקים, כדאי להתייעץ בעורך דין מומחה לדיני עבודה.

סדר ורישום

קיימת תופעה של הגשת תביעות דיני עבודה מצד עובדים זרים מספר שנים לאחר שסיימו את עבודתם. במקרים אלו קשה למעסיק להוכיח כי פעל על פי החוק ולהפריך את טענות העובד. בכדי שיהיו בידיכם הכלים להתמודד עם תביעות כאלו, קיימו רישום מסודר ומדויק של שעות העבודה והתשלומים שהועברו לעובדים. בנוסף לכך, חתמו מראש על הסכם עבודה מפורט עם העובד בו מתוארים תנאי העבודה והתשלום, ימי המנוחה וכן התנאים הסוציאליים. תביעות כזב רבות יידחו על הסף ברגע שהרישומים יפריכו את טענת התובע.

תנו למקצוענים לעשות עבורכם את העבודה

את ההתמודדות עם תביעות של עובדים זרים, יש להתחיל מראש בהעסקה מסודרת על פי החוק והנהלים, להמשיך ברישום מפורט ומדויק של התשלומים שהועברו לעובד, ושעות העבודה שלו, ולסיים בהענקת כל הפיצויים והתנאים להם העובד זכאי עד לסיום עבודתו. כדי לוודא שאתם מבצעים את כל המוטל עליכם על פי חוק, וכי אתם מוגנים מבחינת החוק במקרה שאחד העובדים יחליט לפתע להגיש כנגדכם תביעה, פנו לשירותיו של עורך דין עובדים זרים מנוסה, שיטפל בכם בכל הקשור לנושא אשרות עובדים זרים והעסקת עובדים זרים.. עורך דין בקי ומיומן ימנע אתכם מלבצע היום טעויות שיכולות לעלות לכם ביוקר מחר, וישמור אתכם מלנצל את מצבו של העובד מבלי משים, או למנוע ממנו שלא בכוונת זדון זכות כלשהי המגיעה לו על פי דין.