אשרת עבודה לספורטאים זרים

בדומה למדינות רבות בעולם, מדינת ישראל מאפשרת לספורטאים זרים בענפי ספורט שונים לעבוד בישראל. במונח עבודה הכוונה היא לשחק בקבוצות ספורט/הנבחרות השונות. להלן נסביר מה אומר החוק על העסקת ספורטאים זרים ומה חשוב לדעת לפני תחילת הפרוצדורה להבאתם לארץ

מה אומר החוק?

העסקת ספורטאים זרים בישראל דומה במהותה להסקת על עובד זר אחר בכל תחום עיסוק. תחומי הספורט העיקריים בגינם מגיעים ספורטאים זרים לארץ הם מענף משחקי הכדור, כמו כדורגל, כדורסל, כדורעף וכדוריד. אולם ישנם ענפים רבים אחרים, חלקם מוכרים פחות, בהם מועסקים ספורטאים זרים.

כדי להעסיק ספורטאי זר באופן חוקי יש להוציא היתר עבודה שהוא ספציפי לספורטאים. היתרים אלו מאוגדים תחת תחום "מומחים זרים" והם כפופים לכל התנאים והדרישות שקבועים בחוק הכניסה לישראל, חוק עובדים זרים והנהלים והתנאים שמציבה רשות האוכלוסין וההגירה.

אשרת עבודה לספורטאים זרים

מה צריך לעשות בפועל?

הוצאה של היתר העסקה עבור ספורטאי זר, דורשת מהקבוצה, או העמותה או אגודת הספורט אליה ישויך הספורטאי הזר להגיש בקשה מפורטת ליחידת ההיתרים של רשות האוכלוסין וההגירה. מומלץ להתחיל ולהגיש את הבקשה כשהספורטאי הזר עדין נמצא מחוץ לגבולות ישראל. אל הבקשה יש לצרף מסמכים מגוונים, ביניהם מכתב הסבר מפורט ומנומק, המלצה ממנהל הספורט, תצהירים מאומתים ועוד. לאחר שהונפק ההיתר המבוקש תתקבל אשרת עבודה בישראל מסוג ב'1.

הליך הבקשה מתייחס גם למאמני קבוצות זרים. הגורמים אשר רשאים להגיש את הבקשה להעסקת מאמנים או ספורטאים זרים הם נציגים מוסמכים של קבוצות ספורט אשר רשומות ברשם העמותות או רשם החברות


    לייעוץ מקצועי מעו"ד דוד אנג'ל, העוסק בתחום בהצלחה מזה 20 שנה, התקשרו עכשיו ל- 072-2160056,
    או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

    מה תכלול הבקשה לאשרה עבור ספורטאי זר – 

    • מכתב ובו הספר מפורט ומנומק על הצורך בהעסקת עובדים (ספורטאים) זרים במשרה הרלוונטי, נסיונם ומומחיותם.
    • מכתב המלצה ממנהל הספורט במשרק התרבות והספורט. במכתב יאושר כי הספורטאי הוא בעל מומחיות או כישורים מיוחדים וכי כישורים מתאימים למשרה המדוברת. עוד יצוין מכתב כי הבקשה להעסקתם איננה חורגת מהקבוע בתקנות התאחדות הספורט ואינה פוגעת בספורטאים מקומיים.
    • חוות דעת של המחלקה לספורט תחרותי במשרד התרבות והספורט.
    • תדפיס עדכני שכולל את פרטי הקבוצה המבקשת מרשם העמותות או מרשם החברות.
    • אישור תשלום אגרה. נכון להיום העלות היא אלף ומאה ₪ עבור כל עובד (ספורטאי) זר.

    כיצד להגיש את בקשה

    יש למלא את טופס הבקשה לקבלת היתר להעסקת ספורטאי זר. ניתן למצוא את הטופס באתר רשות ההגירה ואז להדפיסו ולמלאו. לאחר מילוי הטופס יש להעביר אותו בצירוף המסמכים הנדרשים לאחת מהרשויות הבאות:

    • משרדי הרשות. חשוב לוודא מראש את שעות קבלת קהל.
    • דואר: ניתן לשלוח את המסמכים באמצעות הדואר ממוען ללשכת המומחים באגף ההיתרים.

    הדגשים חשובים:

    על כל המסמכים המצורפים להיות מקוריים או מאומתים על ידי עורך דין או רואה חשבון.

    טופס "הצהרות והתחייבויות" צריך להיחתם על ידי נציגים מוסמכים של קבוצת הספורט הרלוונטית. על החתימה להיות מאומתת על ידי עורך דין.

    יש לוודא שעורך הדין או רואה החשבון אישר על גבי טופס התצהיר שהנציגים החתומים מוסמכים לחייב את המעסיקים או את המבקשים בחתימתם.

    יודגש כי החוק מחייב כל חרה בהנפקת אשרות עבודה למומחים זרים וביניהם ספורטאים זרים.

    ההבדל העיקרי המהותי בין העסקת עובדים זרים לבין העסקת ספורטאים זרים הוא כי האישור הסופי להעסקת ספורטאים ניתן על ידי משרד הפנים, בעוד שאישור העסקת עובדים זרים מתחומים אחרים ניתן על שירות התעסוקה.


      לייעוץ מקצועי מעו"ד דוד אנג'ל, העוסק בתחום בהצלחה מזה 20 שנה, התקשרו עכשיו ל- 072-2160056,
      או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

      בחלוף השנים נרשמו לא מעט מקרים בהם שר הפנים התערב באופן אישי כדי לאשר כניסה והעסקה של ספורטאים מפורסמים ובכך קיצר את התהליך לאור בקשה מיוחדת של אגודת הספורט.

       

      מקרה מייצג – הכדורגלן הזר פדרו גלבאן

      גם ספורטאים זרים נתקלים לעתים בעיכובים ואיומי גירוש של רשות ההגירה והאוכלוסין. מקרה ידוע הוא של שחקן הכדורגל פדרו גלבאן אשר משטרת ההגירה הגיעה לביתו בשנת 2018 במטרה לגרשו מיידית מהארץ. מועד אשרת השהייה של השחקן בישראל תם אולם גורמים רבים פעלו כל העת על מנת להשאירו בארץ. למרות נסיונות אלו הגיעה משטרת ההגירה לביתו באישון לילה ונתנו לו התראה של רבע שיה להתארגן. לאחר מכן נלקח ישירות לנהל התעופה שם עוכב לחקירה כאשר הובא לידיעתו כי בסיומה ייתכן ויגורש מיידית מישראל. אשתו של שחקן הכדורגל וארבע בנותיו נותרו בביתם. בזכות ליווי עורך דין שהתייצב מיידית בשדה התעופה ואף בהתערבות אישית של שרת התרבות והספורט דאז מירי רגב שקיימה מספר שיחות טלפוניות עם נציגים בכירים במשרד הפנים, הוחלט לאפשר לפדרו גלבאן לחתום על ערבות בסך 15 אלף ₪ והוא קיבל ארכה של חודש ימים להסדרת ענייניו בישראל.

      השחקן פדרו גלבאן שיחק כקשר בקבוצות כדורגל שונות ביניהן בני יהודה, מכבי פתח תקווה, הפועל אשקלון, הפועל תל אביב והפועל מרמורק. הוא חי עם משפחתו כעשר שנים בישראל וגורמים רבים חיפשו את הדרך הנכונה להשאירו בארץ.

      לאחר האירוע אמרה השרה מירי רגב ש"פדרו גלבאן הינו אחד השחקנים הזרים הטובים והמוערכים ששיחקו כאן בארץ והפך להיות חלק מהנוף של הכדורגל הישראלי. אני מודה לשר הפנים ולמנכ"ל רשות ההגירה שהפגינו אנושיות וחמלה ונעתרו לבקשתי לאפשר לשחקן לעזוב את המדינה בצורה המכובדת והראויה יחד עם בני משפחתו כיאה לשחקן במעמדו ששהה בארץ שנים ארוכות".

      ליווי עורך דין חשוב לקיצור תהליכים

      קבלת אשרות עבודה בישראל לעובדים זרים וביניהם ספורטאים זרים, מאמנים ואנשי ספורט היא אפשרית אולם בשל הבירוקרטיה והתנאים הנוקשים נוצרת לעתים סחבת מיותרת. ליווי עורך דין מיומן יכול לחולל פלאים בקיצור הזמנים ובאחוזי ההצלחה. במשרד עו"ד דוד אנג'ל טיפלנו ומטפלים במקרים רבים מאד של היתרים ואשרות עבודה לספורטאים זרים ומאמנים זרים. למשרדנו יש את הידע והניסיון הרבים שמאפשרים לנו לספק מענה מותאם אישית וליווי יעיל עם עמידה בלוחות זמנים והוראות החוק, עם עורכי דין מהשורה הראשונה שחיים ונושמים את התחום.

       

      מידע מקצועי נוסף שעשוי לעניין אתכם:

      מה מספרים הלקוחות שלנו

      נעה צדיק
      נעה צדיק
      2021-08-22
      תותח!!
      תום רז
      תום רז
      2021-06-07
      צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
      erez rrr
      erez rrr
      2021-06-07
      שירות מצויון. שירה, את אלופה.
      Rute pacheco
      Rute pacheco
      2021-06-06
      אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
      Shulamit Avraham
      Shulamit Avraham
      2021-04-22
      תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
      Канал ПозитиФФчик
      Канал ПозитиФФчик
      2021-04-13
      מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
      braa esa37
      braa esa37
      2021-02-12
      מומלץ בחום.