אזרחות ישראלית לאזרחים אירופאים

קבלת אזרחות ישראלית איננה עניין של מה בכך. קבלתה כיום מותנית בהוכחת קשר דם יהודי, בין אם מדובר במדינה מערבית כמו אחת ממדינות אירופה או ארצות הברית ובין אם מדובר במדינת עולם שלישי. הדבר נובע מהצהרת העצמאות של המדינה ובהיותה, על פי הגדרתה הרשמית, "מדינה יהודית". יחד עם זאת, ניתן גם לקבל את האזרחות על ידי הוכחת קשר משפחתי לאזרח ישראלי וגם אם לא מדובר ביהודי.

מי זכאי לקבל אותה?

כל אזרח אירופאי, בין אם הוא נושא דרכון פורטוגלי, דרכון בריטי, צרפתי או הולנדי המעוניין לקבל אזרחות ישראלית, יכול לקבל אותה בעזרתו של עורך דין אזרחות ישראלית, או לבקש אותה באופן עצמאי אם ירצה. לצערנו, קבלת האזרחות איננה פשוטה ומשרד הפנים נוטה להערים לא מעט קשיים על המבקש. הזכות לקבלת האזרחות איננה מוזכרת בחוק, אך היא זכות יסוד, כפי שקבע שופט בית המשפט העליון, פרופ' יצחק זמיר. לפיכך, מחובתה של המדינה ומחובתן של הרשויות המנהליות הקיימות בה, לרבות משרד הפנים, לאפשר למבקשים את האזרחות לקבל אותה, בתנאי שהם עומדים בכל התנאים הנדרשים, ולא למנוע אותה ובכך לפגוע בזכות היסוד.
קבלת אזרחות ישראלית לאזרחים אירופאים תינתן, כאמור, על ידי הוכחת קשר דם יהודי או קשר משפחתי לאזרח ישראלי. האזרחות לא תינתן, או תבוטל בדיעבד, בהתקיים מספר תנאים. למשל, המבקש פועל כנגד העם היהודי; המבקש עשוי לסכן את ביטחון המדינה או את בריאות הציבור; המבקש הוא בעל עבר פלילי העשוי לסכן את שלום הציבור וכיוצא באלה. הדבר נכון גם לגבי קבלת תעודת עולה, שאיננה ניתנת בהתקיים מצבים אלה.

הבעייתיות והאתגר הרב שבקבלתה

שר הפנים רשאי למנוע את קבלת האזרחות מעולה יהודי בעל עבר פלילי, שכן אין בכוונתה של המדינה לשמש כמדינת מקלט ליהודים שפשעו בעברם. זכותם של תושבי המדינה ליהנות משלום ומביטחון והם אינם צריכים להיפגע בשל בקשתו של יהודי אירופאי שפשע לעלות לישראל. מעבר לכך, יכולה המדינה גם לבטל את האזרחות הישראלית שניתנה בעבר, בדיוק כפי שקורה במדינות אחרות בעולם. אם היא נרכשה בטעות, למשל, או במרמה (על ידי הגשת מסמכים מזויפים, כפי שקורה במצבים מסוימים), יכול שר הפנים לבטלה.
נקודות אלו ואחרות הופכות את קבלת האזרחות עצמה להליך מאתגר ולא פשוט עבור המבקשים וגם עבור אלה הפועלים בשמם. בין אם נשללת קבלת האזרחות בשל מתן מסמכים כוזבים ובין אם מכל סיבה אחרת שהיא, עורך דין המתמחה בענייני הגירה ומכיר לעומק את כל הסוגיות המשפטיות הקשורות בכך הוא הכתובת הטובה ביותר להתמודדות עם העניין ולקידומו עד כמה שניתן. עורך הדין פועל יחד עם מבקש האזרחות מול כל הגורמים הרלוונטיים לרבות משרד הפנים, מסייע באיסוף המסמכים הנדרשים ומספק פתרונות יצירתיים במקרים סבוכים. מומלץ מאוד לעשות זאת בעזרתו של עורך הדין כדי למצות את מלוא הזכויות המגיעות למבקש ולקבל את האזרחות הנכספת.

מה מספרים הלקוחות שלנו

נעה צדיק
נעה צדיק
2021-08-22
תותח!!
תום רז
תום רז
2021-06-07
צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
erez rrr
erez rrr
2021-06-07
שירות מצויון. שירה, את אלופה.
Rute pacheco
Rute pacheco
2021-06-06
אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
Shulamit Avraham
Shulamit Avraham
2021-04-22
תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
Канал ПозитиФФчик
Канал ПозитиФФчик
2021-04-13
מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
braa esa37
braa esa37
2021-02-12
מומלץ בחום.