איזה מסמכים יש לצרף לבקשת גיור

גיור הוא תהליך דתי ואמונתי, אך יש לו השלכות משפטיות. תהליך גיור שמבוצע מחוץ לישראל מעניק לאדם שעבר אותו (הגיור) את האפשרות לעלות לישראל במסגרת חוק השבות. בישראל, יוכל הגיור להתחתן ולהיקבר כיהודי לכל דבר ועניין.

גיור המתקיים מחוץ למדינת ישראל

גיור בישראל שהינו רשמי נערך רק על ידי הרבנות האורתודוכסית, והיא הגורם היחיד שיכול לקבוע כי הגוי אכן עבר תהליך והוא יהודי, ובהתאם לכך יינתנו לו הזכויות השונות שהוזכרו. במקביל מתקיימים גם תהליכי גיור רפורמי וגיור קונסרבטיבי, אך אלה אינם מוכרים על ידי המדינה.
אזרחים שאינם ישראלים יכולים לפנות אל שתי התנועות ולעבור דרכן גיור. תהליך זה, בין אם התבצע בישראל ובין אם מחוצה לה, אינו מוכר על ידי הרבנות האורתודוכסית מבחינת ההיבט הדתי. עם זאת, בעקבות שאלות שונות שהועלו לבית המשפט נקבע כי גיור זה יכול לזכות ברישום כיהודים במשרד הפנים בישראל, ומכאן ייתכן שהוא יוכל להקנות גם אזרחות ישראלית.

כיצד יכול גיור להירשם כיהודי?

כדי שמדינת ישראל תעניק לגיור את האישור על התהליך, תחילה יש לבצעו בקהילה יהודית. כלומר, אין זה מספיק שהאדם יעיד על התהליך שעבר בעצמו, אלא יש צורך בהודעה ובמסמך המעידים על הגיור. ברגע שהגיור מחזיק במסמכים המתאימים ומודיע בעצמו כי הוא יהודי, פקיד הרישום אמור לקבל את דבריו ולרשום אותו כיהודי, אלא אם מצא לנכון להטיל ספק במסמכים.
הדרך לקבל הכרה בגיור היא לבצע אותו כהלכה ולהגיע עם המסמכים המתאימים המוכיחים את ביצוע התהליך. הגיור צריך להתבצע במסגרת קהילה יהודית מוכרת ופעילה, וכל מי שרוצה לקבל את ההכרה חייב להקפיד להביא עמו את המסמכים הנדרשים לכך.

טפסים הנדרשים לצורך בקשת הגיור

  • תעודת גיור – ברגע שהתעודה ניתנת בחו"ל עליה להיות מקהילה יהודית מוכרת.
  • פירוט התהליך – על המבקש שיכירו ביהדותו לכתוב מכתב המפרט את התהליך שעבר, לרבות: מדוע החליט לעבור את הגיור, מה למד, היכן ובמשך כמה זמן, היכן התגורר בעת הליך הגיור ומה הייתה פעילותו בקהילה במהלך תהליך הגיור ולאחריו.
  • מכתב מרב הקהילה – רב הקהילה שבה התבצע הגיור או ראש הקהילה צריכים לפרט גם הם על התהליך שעבר המבקש, כולל כמה זמן ארך התהליך ומה הוא כלל. על המכתב להיות מפורט ולכלול את פרטי הקהילה, ורצוי שיהיה מודפס על נייר עם לוגו שלה או עם חותמת.

תרגום המסמכים הנחוצים לתהליך

כל פריט מידע יכול להשפיע על תהליך קבלת ההכרה בגיור, ולכן חשוב שכל המסמכים יהיו כתובים כהלכה ומתורגמים במקצועיות. חשוב מאד שכל המסמכים המשפטיים המתורגמים מאנגלית או משפות אחרות יעברו תרגום אנגלית – עברית רק על ידי מתרגם מהימן בעל ניסיון בתחום.
לא כל מתרגם יכול לבצע תרגום של מסמכים משפטיים. הליך הכרה ביהדות הוא הליך חשוב ומשמעותי, ועל כן יש להכין מבעוד מועד את כל החומר הנחוץ.

מה מספרים הלקוחות שלנו

נעה צדיק
נעה צדיק
2021-08-22
תותח!!
תום רז
תום רז
2021-06-07
צוות המשרד נתן מענה מיידי ואדיב לשאלות שלי! המון תודה
erez rrr
erez rrr
2021-06-07
שירות מצויון. שירה, את אלופה.
Rute pacheco
Rute pacheco
2021-06-06
אני דוד מג מבת ים מרוצה מאוד מהטיפול של משרד עורכי דין דוד אנג'ל ועובדיו המסורים עם יחס יוצא מהרגיל מומחים בהגשת כל המסמכים הנחוצים למשרד הפנים ובהצגת המסמכים בזמן ולעמוד מולם במקצועיות בתודה ובכבוד רב דוד .מ
Shulamit Avraham
Shulamit Avraham
2021-04-22
תודה על שירות מצויין ומהיר, ובמיוחד לשירה שמאוד אכפת לה ונותנת שירות מכל הלב. ממליצה בחום
Канал ПозитиФФчик
Канал ПозитиФФчик
2021-04-13
מאוד ממליצה!! התקשרתי אם שאלה ותוך דקה נתנו לי מענה והסבירו מה עלי לעשות. תודה רבה לכם!
braa esa37
braa esa37
2021-02-12
מומלץ בחום.